شناسهٔ خبر: 34177787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی ویژه خبری؛

مدیرعامل باشگاه‌ها با رابطه روی کار می‌آید

رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران: باشگاه‌های کشور خصولتی هستند؛ مدیرعامل آن‌ها با رابطه روی کار می‌آید و براساس تخصص انتخاب نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عزیزالله محمدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما،­ افزود: نبود افراد متخصص در باشگاه ها و اینکه مدیران عامل اطلاعات فنی ندارند موجب شده است باشگاه ها پس از انعقاد قرار داد با بازیکنان یا مربیان خارجی دچار مشکل شوند.
وی گفت: به عنوان نمونه ­مدیرعامل یکی ­از باشگاه ها در حالی که مربی نداشت بازیکن جدب می کرد.
وی گفت: در باشگاه ها مدیریت ثبات ندارد و بر مبالغ نقل و انتقالات و هزینه ها حسابرسی و کنترلی انجام نمی شود.
محمدی افزود: تا زمانی که­ باشگاه ها خصوصی نشوند مشکلات ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در آمد سالانه هر کدام از باشگاه های استقلال و پرسپولیس 50 تا 60 میلیارد تومان است گفت: هزینه های بسیار و درآمد کم موجب شده است خریداران بخش خصوصی رغبتی برای باشگاه داری در کشور نداشته باشند.
رئیس اتحادیه باشگاه فوتبال ایران گفت: 71 مربی و بازیکن خارجی امسال در لیگ فوتبال حضور داشتند اگر به طور میانگین دستمزد هر­ کدام 300 هزار دلار باشد باید به آنها 21 میلیون و 300 هزار دلار در مجموع پرداخته شود.

<div id="video-display-embed-code_3743279"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2478909/3743279?width=400&height=300"></script></div>


هوشنگ نصیرزاده عضو هیئت رییسه سازمان لیگ نیز دراین برنامه گفت: پس­ از بانک و بیمه بیشترین چرخه مالی دنیا در فوتبال اتفاق می افتد.
وی افزود: دولت مجبور است برای ایجاد مطلوبیت روانی در جامعه از باشگاه های فوتبال حمایت کند اما این حمایت از بودجه بیت المال است.
وی با بیان اینکه مجبوریم بعضی از ضعف های خود را در باشگاه ها به وسیله بازیکنان خارجی رفع کنیم افزود: به دلیل افت کاهش پول ملی باشگاه ها به سمت آوردن بازیکنان خارجی کم کیفیت سوق داده شده اند و برخی نیز از این شرایط سوء استفاده ملی می­ کنند.
نصیرزاده گفت: با توجه به اینکه ماده 14 اساسنامه فیفا هر گونه تبعیض و یا اعمال سلایق اشخاص حقیقی و حقوقی غیر مرتبط در فوتبال را در فدراسیون جهانی فوتبال رد می کند فیفا باید درباره درخواست رئیس جمهور آمریکا از رئیس این فدراسیون مبنی بر ندادن پول ایران بیانیه صادر و این دخالت را محکوم کند.
وی ادامه داد: اکنون 9 میلیون دلار پول فدراسیون کشورمان ­در فیفا متوقف است در حالی که باشگاه ها از فدراسیون فوتبال طلبکارند و درآمد باشگاه ها نیز محقق نمی شود.
نصیرزاده اضافه کرد: درآمدزدایی باشگاه ها از پخش تلویزیونی، فروش محصولات باشگاه، حامی مالی و بلیط ­فروشی است اما هیچ کدام از این درآمدها محقق نمی شود.
وی گفت: برای جلوگیری از محکوم شدن باشگاه های کشورمان در دعاوی حقوقی بین المللی این باشگاه ها باید پیش از رفتن بازیکن یا مربی خارجی با وی درباره پرداخت پولش به توافق برسند.

<div id="video-display-embed-code_3743280"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2478909/3743280?width=400&height=300"></script></div>

امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال نیزدر این بر نامه افزود: فوتبال کشور از فدراسیون تا باشگاه ها ضعف ساختاری دارند و براین اساس در مسئله نقل و انتقال بازیکنان نیز برخی باشگاه ها بدون دلیل نرخ بازیکنان را افزایش می دهند.
وی گفت: درباره مسئله ­پروپیج یک سال است که درگیر هستیم و فدراسیون فوتبال آسیا به ما اعلام کرد اگر مسئله این بازیکن حل نشود ایران از فهرست مسابقات جام باشگاه های آسیا حذف می شود.
وی افزود: با ای اف سی afc توافق کردیم که بدهی این بازیکن از محل درآمدهای ما در فیفا تامین شود و فدراسیون فوتبال اسیا نیز براین اساس نام پروپیچ را از فهرست طلبکاران استقلال خارج کرد.
ناصر فریادشیران مربی فوتبال نیز در این برنامه گفت: برانکو چهار بازیکن پرورش اندام را وارد پرسپولیس کرد که کل دقایقی که این بازیکنان برای پرسپولیس بازی کردن سه بازی بود اما­ پرسپولیس پولشان را نداد و آنها نیز شکایت کردند.
وی گفت: دروازبان دوم پرسپولیس که­ چهار سال است در این تیم حضور دارد شش بازی برای پرسپولیس انجام داده است و پرسپولیسی ها سالی سه تا چهار میلیارد تومان به وی پول می دهند.
فریاد شیران افزود: بگوویچ 15 سال در فوتبال ایران حضور دارد و فقط یکبار توانست تیمش را قهرمان کند.
وی اضافه کرد: لیگ فوتبال ورشکسته است و 70 درصد از باشگاه ها به همه عوامل خود بدهی دارند چه نیازی به مربی و بازیکن خارجی داریم­.
وی ادامه داد: مربی و بازیکنان خارجی سطح فوتبال ما را آنطور که انتظار بود افزایش نداده اند.
غلامرضا رفیعی حقوقدان ورزشی نیز در این برنامه گفت: حقوق ورزش و ارتقاء نظام حل و فصل اختلافات بین المللی ورزشی به جای دانشگاه های کشور مدیون رسانه ملی و برنامه های این رسان است.
وی افزود:­ فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش توجهی به تربیت و آموزش حقوقدانان ورزشی نکرده اند واین موجب شده است باشگاه ها ما در دعاوی بین المللی بازنده باشند.
امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال نیز دراین برنامه گفت: سرمربی ، مدیرعامل و دلال ها در فوتبال کشور براساس قدرت، بالای هرم را جا بجا­­می کنند.
وی افزود: باشگاه ها باید به سازمان های بین المللی فوتبال و قراردادهای با بازیکنان نگاه تخصصی داشته باشند.
وی اضافه کرد: اکنون فوتبال ایران ساختار و مدیران حرفه ای ندارد.
ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در این برنامه گفت: چون فوتبال نتیجه گراست بنابراین باشگاه ها مجبورند به­ هر قیمتی بازیکن و مربی جذب کنند.
وی افزود: ثبات مدیریت در باشگاه های کشور وجود ندارد اما نمی توان مدیران گذشته یا کنونی باشگاه ها در جذب بازیکن و یا مربی متهم کرد زیرا آنان براساس شرایط تصمیم گرفتند.

نظر شما