شناسهٔ خبر: 34177639 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایران به کرسی کنفدراسیون کاراته آسیا نرسید/تلاش برای بازگرداندن مهدی‌زاده به جدول رقابت‌ها

71506

در جریان برگزاری انتخابات کنفدراسیون کاراته آسیا، رئیس فدراسیون کاراته ایران نتوانست به عضویت هیأت رئیسه دربیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پیش از آغاز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون کاراته آسیا برگزار شد و ایران به عنوان قدرت برتر کاراته آسیا و جهان باز هم مثل دوره قبل که چهار سال پیش برگزار شد، نتوانست جایگاهی در هیات رئیسه بدست بیاورد.

در این دوره سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته که برای حضور در انتخابات هیات رئیسه کاندید شده بود نتوانست به عصویت هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا دربیاید.

چهار سال پیش نیز جواد سلیمی رئیس وقت فدراسیون کاراته در رسیدن به هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا ناکام بود.

پس از رأی‌گیری انجام‌شده نمایندگان ماکائو، عراق، اردن، ازبکستان، هند و قزاقستان به عضویت هیات رئیسه آسیا درآمدند و ناصر الزورقی از امارات نیز به عنوان رئیس کنفدراسیون کاراته آسیا انتخاب شد.

ضعف در برنامه‌ریزی برای کسب کرسی در آسیا باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای کاراته ایران شده است، در حالیکه نام امیر مهدی‌زاده در میان شرکت‌کنندگان وزن ۶۷- کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا بود اما مسئولان برگزاری مسابقات نام وی را از جدول این رقابت‌ها بدلیل حواشی این کاراته کا در هنگام دریافت مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ خط زدند.

مهدی‌زاده سال گذشته در اعتراض به شکست در دیدار فینال بازی‌های آسیایی پس از دریافت مدال نقره بلافاصله آن را از گردن خود خارج کرد و حاضر به گرفتن عکس یادگاری بر روی سکو نیز نشد تا این بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا با محرومیت مواجه شود.

هر چند نام وی در جدول مسابقات نیست، اما مسئولان فدراسیون کاراته پیگیر حل این مشکل هستند.

انتهای پیام

نظر شما