شناسهٔ خبر: 34177357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی در پیام هایی جداگانه درگذشت آیت الله حائری و آیت الله حقانی را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه درگذشت آیت الله حائری رئیس موسسه دائرة المعارف فقه اسلامی و آیت الله حسین حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی قم را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

علی لاریجانی در پیام تسلیت خود، آیت الله حائری را فردی توانمند و خبره در علوم حوزوی و دینی و دارای منزلت علمی و شایستگی وافر در تهیه دائرة المعارف فقه اسلامی دانست که رهبر معظم انقلاب، این مسئولیت علمی را به عهده ایشان گذاشتند.

لاریجانی همچنین در پیام دیگر خود افزود: آیت الله حقانی روحانی فاضل و جلیل القدر به فراگیری و نشر علوم دینی و تربیت طلاب اهتمام وافر داشتند و آثار علمی و پژوهشی ارزشمندی در زمینه های تاریخی، فقهی، اصولی و فلسفی از خویش به جای گذاشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، حوزه علمیه قم و مقام معظم رهبری و بیوت مکرم آنان، از درگاه خداوند برای آن دو عالم جلیل القدر علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر و اجر مسئلت کرد.

در پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

درگذشت آیت الله سید علیرضا حائری رئیس مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی موجب تأسف و تاثر گردید.
ایشان‌از شخصیت های توانمند و خبره در علوم حوزوی و دینی و دارای منزلت علمی و شایستگی وافر در تهیه دائره المعارف فقه اسلامی بودند که از سوی رهبرمعظم انقلاب، این مسئولیت علمی را به عهده داشتند و خدمات ارزشمند فراوانی عرضه کردند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، حوزه های مقدسه قم و نجف، مقام معظم رهبری و بیت محترم ایشان، از درگاه خداوند برای آن روحانی گرانقدر، رحمت واسعه و علودرجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می کنم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

پیام دیگر لاریجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون‌

درگذشت آیت الله حسین حقانی متولی مدرسه علمیه حقانی قم موجب تأسف و تأثر گردید.
این روحانی فاضل و جلیل القدر در طول عمر با برکت خویش به فراگیری و نشر علوم‌دینی و تربیت طلاب اهتمام وافر داشتند و آثار علمی و پژوهشی ارزشمندی در زمینه های تاریخی، فقهی، اصولی و فلسفی از خویش به جای گذاشتند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به روحانیت معظم و حوزه علمیه قم به ویژه اساتید و طلاب مدرسه حقانی و بیت مکرم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم‌فقیه، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان‌صبر واجر مسألت می کنم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر شما