شناسهٔ خبر: 34176029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غوغای دختران انقلاب آفتاب را رو سیاه کرد

دختران انقلاب در هوای گرم اصفهان با حضور در حسینه بزرگ رضوی حمایت خودشان را از حجاب اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همزمان با دهه کرامت گروه‌های مختلفی از مردم در سراسر کشور اقدام به برگزاری اجتماعات در حمایت از حجاب کردند که روز پنج شنبه قطار این تجمعات به ایستگاه اصفهان رسید.

طبق برنامه آغاز اجتماع دختران انقلاب نصف جهان ساعت 5 بعد از ظهر اعلام شده بود اما حسینیه بزرگ رضوی از ساعت‌ها قبل گنجایش شور دختران انقلاب را نداشت و بسیاری از شرکت‌کنندگان پشت در ماندند.

تجمع این تعداد کثیر در حسینیه دمای هوا را در روزهای گرم تابستان اصفهان بالا برده، این گرما، گرمای آفتاب نیست گرمای شور است، شور دخترانی که عزمشان بر گرمای هوا غلبه دارد.

 

مراسم که آغاز می‌شود موجی از نشاط در جمعیت ایجاد می‌شود، گروه سرود «نسیم قدر» شور عجیبی در حسینیه رضوی به پا کرده، دختران انقلاب اشعار را لب خوانی می‌کنند.

این مراسم برخلاف سایر برنامه‌هایی از این دست نه سخنران به‌نامی دارد و نه مسؤولان برای پشت تریبون رفتن به صف شده‌اند؛ اینجا فقط فرصت سخن برای کسانی است که از خانواده‌هایشان برای این مرز و بوم گذشته‌اند.

پدر شهید احمدی روشن، شهید هسته‌ای و جوان کشور به عنوان سخنران، از سیاست‌های دولت در امر حجاب انتقاد می‌کند، صحبت های پدر شهید در چندین مرحله با تشویق دختران انقلاب مواجه می‌شود.

در ادامه مادر شهید حدادیان به روی جایگاه می‌آید اما بیش از چند دقیقه صحبت نمی‌کند، حرف مادر شهید درباره  موضوع داغ این روزهاست: گاندو.

مادر شهید می‌گوید چندی پیش سریال گاندو از سیما پخش شد که من از همینجا از عوامل آن حمایت می‌کنم و امیدوارم این روشنگری ادامه داشته باشد تا مشخص شود چه جریانی در کار بود که جوانان ما در قلب شهر تهران ارباً اربا شدند.

پدر شهید حدادیان به نقل از سردار حسین اشتری گفت: قبل از مراسم تلفنی با سردار اشتری صحبت کردم ایشان به شما دختران انقلاب سلام رساندند و گفتند که با دستور مقامات عالی قضایی نیروی انتظامی بیش از پیش حامی امران به معروف خواهد بود و اجازه نخواهد داد به آنان به حرمتی شود.

 

زهره هادی از خانواده شهید هادی در اجتماع دختران انقلاب اظهار کرد: با این جوانان انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم و به همگان ثابت می‌کنیم که این جوانان هیچگاه از پا نمی‌نشینند و با توسل به اهل بیت به مقصد می‌رسند.

مریم ترکاشوند، مادر شهید مجید قربانخانی عنوان کرد: آزادی امروز کشور مدیون ایثارگری مجیدهاست، امروز پسران کشور ما اجازه نمی‌دهند کسی به ناموس ایرانی نگاه کج داشته باشد.

امیر وصالی با اشاره به این جمله از شهید مدرس که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست، تصریح کرد: من و برادرم در دوران رژیم پهلوی برای دفاع از حجاب به زندان رفتیم و مراتب اعتراض خودمان را به گوش شاه رساندیم و برای آن شکنجه شدیم.

برادر شهید اصغر وصالی ادامه داد: کشف حجاب از زمان رضا شاه و کشتار در مسجد گوهرشاد آغاز شد و پس از آن شیخ بهلول به دلیل مخالفت با فرمان شاه به افغانستان تبعید شد، در هر خانواده باید فردی شروع کند تا بتوان در اصفهان تغییر ایجاد کرد.

همسر شهید مسلم خیزاب با اشاره به نقش زنان در ساختن جامعه اظهار کرد: آمده‌ایم تا لبیک محکمی به حجاب بگوییم، ما می‌توانیم از شهدای وطن و حرم جلوتر برویم، آن شهدا از شهدای هشت سال دفاع مقدس الگو گرفتند و ما امروز شهدای مدافع وطن و حرم را نیز داریم، شهید مسلم خیزاب، شهید محمدرضا تورجی‌زاده را رفیق خاص خودش قرار داده بود و ما نیز باید با الگوگیری از شهدا راه سعادت را طی کنیم.

 

در ادامه مینا علی‌نژاد روی سن حاضر شد و بیانیه‌ای را قرائت کرد: دختران اصفهان همانند سایر نقاط ایران در هفته عفاف و حجاب با معصومیت قلب‌هایشان جشن عزت، مقاومت و سربلندی را با شکوه برگزار کردند، ایرانی اصیل می‌داند راه برون رفت از مشکلات با سطحی نگری ممکن نیست و بنابر فرمایش رهبری وظیفه زنان و مردان نخبه فتح سنگرهای غصب شده است.

خواهر مسیح (معصومه) علی‌نژاد ادامه داد: اجازه نخواهیم داد ذره‌ای از فرهنگ و اصالت ما مورد هجمه دشمنان قرار گیرد، اصفهان مهد جوانانی چون کاظمی، حججی و خرازی است که برای حفظ دین و وطن جان، سر و دست می‌دهند اما اجازه نخواهند داد هر شاخه و میوه پوسیده‌ای ریشه و اصالت ایرانی را هدف گیرد.

 

در پایان سیدرضا نریمانی در انتقاد از شهرداری تصریح کرد: شهرداری برای هر برنامه میلیون‌ها تومان هزینه می‌کند اما برای این برنامه هیچ هزینه‌ای نکرد و حتی مکانی را اختصاص نداد، شنیده‌ام خیلی از افرادی که متولی برنامه بودند طلاهای خودشان را فروختند که این جای تقدیر دارد.

مداح اهل بیت افزود: همگان می‌دانند اتفاقات بزرگ کشور از اصفهان شکل می‌گیرد و امیدوارم این حرکت از اصفهان به تمام سطح کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/63113/م30/

نظر شما