شناسهٔ خبر: 34176023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت:

رهگیری دارو در پرونده الکترونیک سلامت

صفی خانی گفت: در پرونده الکترونیک سلامت دارو بیماران توسط سازمان غذا و دارو قابل رهگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «حمید رضا صفی‌خانی» مدیر پرونده الکترونیک سلامت عصر امروز درمراسم رونمایی از اپلیکشن پرونده الکترونیک سلامت که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف تصویب شده در برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت مکلف به راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت است.



رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: پرونده الکترونیک یک درگاه است که اجازه می‌دهد اطلاعات مردم در آن ثبت و پس از آن به سطوح مختلف ارجاع داده می‌شود و در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد، و با رعایت محرمانگی بخشی از آن نیز در اختیار بیماران قرار داده می شود.



صفی‌خانی خاطر نشان کرد: در پرونده الکترونیک سلامت استارت آپ‌هایی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. و در آینده نیز قابلیت های جدیدی به آن افزوده می شود.



وی تاکید کرد:  پرونده الکترونیک سلامت یک تکلیف قانونی برای وزارت بهداشت است و استقرار آن موجب برقراری عدالت در حوزه سلامت می شود.

 

صفی‌خانی اظهار کرد: یکی از اهداف ما یک‌پارچه کردن سامانه‌های مختلف خصوصا داروخانه‌ها و مطب‌های خصوصی است، و داروها با کد مورد نظر در سامانه ثبت شده ما از میزان مصرف دارو مطلع خواهیم بود.

 

وی افزود: سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به دست مصرف کننده را رهگیری و ردیابی می‌کند و اجرای پروژه رهگیری و ارسال دارو به وسیله سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

نظر شما