شناسهٔ خبر: 34175852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درمانگاه هاي ايراني مستقر در مدينه 4500 نفر را ويزيت کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از مدينه منوره؛ رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره درباره تعداد مراجعات به درمانگاه های این مرکز گفت از 16 تیر تاکنون 4499 نفر به سه درمانگاه زائران ایرانی در این شهر مراجعه کرده‌اند و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی نبوده است.

رئیس و اعضای ستاد پزشکی حج و زیارت در مدینه روز چهارشنبه با رئیس سازمان حج و زیارت در محل ستاد مدینه دیدار کردند.
در آغاز این دیدار رئیس ستاد پزشکی حج و زیارت در مدینه گفت از این تعداد 1031 نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند و اغلب مراجعات هم به دلیل دردهای عضلانی، آلرژی، سرماخوردگی، تشدید بیماری قلبی بوده است.
به گفته دکتر حجت الله روستا در طول حج امسال، درمانگاه ها در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، فعال خواهد بود.
وی افزود بخش‌های مختلف درمانگاه های مستقر در این سه هتل، به صورت شبانه روزی و مطب 16 ساعته آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند.
دکتر روستا تعداد کادر پزشکی مدینه منوره را 54 نفر شامل پزشک عمومی و متخصصین طب اورژانس، زنان، قلب، اعصاب و روان، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان های محلی و همچنین پرستار ذکر کرد و گفت در درمانگاه ها، سرم تراپی و تزریقات نیز برای زائران صورت می گيرد.
رئیس ستاد پزشکی حج و زیارت در مدینه همچنین گفت چهار دستگاه آمبولانس هم برای اعزام احتمالی بیماران تدارک دیده شده است.
وی افزود در صورتیکه بیماری نیاز به مراقبت های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان سعودي، براي رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه انتقال می یابد.
به گفته وی تاکنون 35 بیمار خدمات پاراکلینیکی از بیمارستان های کشور میزبان دریافت کرده‌اند.
وی درباره برخی از این بیماران گفت برای مثال یک زائر ایرانی که بدلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان سعودی بستری شده بود امروز مرخص شد و مشکل و بیماری حادی گزارش نشده است.
دکتر روستا افزود خدمات پزشکی به زائران عزیز تا آخرین روز حضور آنها در مدینه ادامه خواهد یافت و امیدواریم شاهد صحت و سلامت زایران باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار از خدمت کردن به مهمانان پیامبر خدا (ص) به عنوان توفیقی بزرگ یاد کرد و گفت شما که با نیت خدمت به این سرزمین مشرف شده‌اید، کار بسیار مهمی انجام می‌دهید که با جان و سلامتی زائران سرزمین وحی ارتباط دارد.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه امسال موسم حج شرایط خاصی دارد، متوسط سن زائران ایرانی را 56 سال ذکر کرد و خطاب به هیئت پزشکی ایران در مدینه منوره گفت شما در یک کشور خارجی کار می کنید و انتظار از شما بیش از حد عادی است لذا به نحوی عمل کنید که مکمل هم باشید.

نظر شما