شناسهٔ خبر: 34174192 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان

آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد ضروری است

سرهنگ فاتحی با اشاره به اهمیت آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد،گفت: آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد جامعه از فعالیتهای معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسنندج، سرهنگ عبدالله فاتحی امروز(27تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سنندج برگزارشد،گفت: آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد جامعه از دیگر فعالیت های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است که رسانه ها می‌توانند در این زمینه بیشتر از گذشته این معاونت را یاری کنند.

وی افزود: بیشتر جرائم مالی به دلیل جهل مالباخته در رابطه با نگهداری مال است از تمام رسانه های استان درخواست  میکنیم که در انتشار هشدارهای پلیسی بیشتر به پلیس یاری برسانند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اذعان کرد:همچنین 200 مورد جلسات آموزشی برای جوامع هدف شامل مدارس، مهد کودک‌ها، ادارات، مساجد و اصناف برگزار کردیم که هشت هزار نفر در این جلسات شرکت کردند و این نشان دهنده رغبت بیشتر  افرادبه جلسات آموزشی است.

 

وی در ادامه با اشاره به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: این مرکز مشاوره معاونت اجتماعی همه روزه پذیرای مراجعین است اما مردم می‌توانند در روزهای زوج بعدازظهرها هم به این مرکز مراجعه کنند.

سرهنگ فاتحی افزود: یک هزار و ۹۵۰ نفر از فروردین تا اواخر تیر امسال به مراکز مشاوره پلیس در استان کردستان مراجعه کرده اند.

 

وی تصریح کرد: از این تعدادمراجعینی که امسال به مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی کردستان مراجعه کردند یک هزار و ۷۵۵ مورد به مصالحه انجامیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: بیشتر این مراجعات در حوزه اختلافات خانوادگی بود که با پیگیری و برگزاری چندین جلسه به جلوگیری از افزایش طلاق و عدم مراجعه به دادگستری منجر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع پنج هزار بسته آموزشی بین شرکتکنندگان در کارگاههای آموزشی، برپایی ۵۸ نمایشگاه، تدوین و چاپ فصلنامه آموزشی و توزیع آن بین مناطق حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان بوده است.

 

گفتنی است،شماره تماس ۲۱۸۲۳۴۰۰ مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان به صورت تلفنی پاسخگو است،این مرکز مشاوره آرامش در خیابان فلسطین سنندج آماده ارائه مشاوره های رایگان در حوزه‌های مختلف به مراجعین محترم است.

 

 

نظر شما