شناسهٔ خبر: 34174186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تامین کالاهای اساسی با ارز۴۲۰۰ رانت و فساد ایجاد می کند

دلخوش با بیان اینکه دولت تامین کالاهای اساسی با ارز۴۲۰۰ ایجاد رانت و فساد می کند گفت: دولت برای عدالت توزیع کالاهای اساسی باید روش بن کارت یا کارت الکترونیک را اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

«سید کاظم دلخوش» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: در بندی از قانون بودجه 98 با موافقت مجلس و دولت 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم در نظر گرفته شد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر مجلس پیگیر این موضوع است که دولت به چه نحو این پول را هزینه می کند. مجلس برای عدالت درتوزیع بن کارت و کارت الکترونیک را در نظر گرفته بود که دولت متاسفانه این روش را اجرایی نکرد البته ما معتقدیم کالاهای چون روغن، برنج و گوشت و دارو باید برای تمامی نقاط کشور به یک میزان باشد.

 

وی بیان کرد: دولت در ۴ماه گذشته از سال ۹۸ همانند سنوات گذشته این پول را اختصاص داده است و روش بن کارت و کارت الکترونیک اجرایی نشده است و این در حالی است که روش سالهای قبل  ازنظر مجلس مفسده انگیز است و به هیچ عنوان این روش مد نظر مجلس نیست.

 

دلخوش خاطرنشان کرد: سالهای گذشته نیز این پول برای تهیه مایحتاچ عمومی اختصاص پیدا کرد و افرادی که اقدام به تامین این کالاها با ارز 4200 تومانی می کردند همان کالاها رابا قیمت آزاد به دست مردم می رساندند که خود باعث ایجاد رانت و فساد و افزایش قیمت و تورم می شود./

نظر شما