شناسهٔ خبر: 34173878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر چهار هزار زائر از یزد به عراق اعزام شدند

یزد – ایرنا - جانشین مدیر حج و زیارت یزد گفت: ۱۶۱ کاروان شامل چهار هزار و ۷۶۰ زائر در سه ماهه نخست سال ۹۸ از این استان برای زیارت آثار مذهبی واقع در عتبات عالیات به کشور همسایه عراق اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

احمد خوشنویس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۱۲ کاروان زمینی و بقیه هوایی به عتبات عالیات سفر کردند که هزینه سفر زمینی ۱۹ میلیون و ۴۰۱ هزار ریال و هوایی حدود ۳۳ میلیون ریال بود.

جانشین مدیر حج و زیارت یزد ادامه داد: مرحله جدید ثبت نام زائران از شنبه ۲۹ تیر آغاز می‌شود و ثبت نام برای شرکت در آئین روز عرفه، عید قربان و غدیر خم است و زمان اعزام ۱۴ الی ۳۱ مرداد آینده است.

خوشنویس تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۹ تیر ماه جاری نسبت به ثبت نام خود با مراجعه به سامانه atabattorg.haj.ir مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: مشتاقان زیارت عتبات در نظر داشته باشند ثبت نام را از طریق دفاتر زیارتی مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت انجام دهند.

به گفته وی زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه به مسلمانان بسیار توصیه شده است، بسیاری از مردم مشتاق حضور در عتبات در این روز هستند.

سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۷۴ نفر از طریق ۱۳۴ کاروان هوایی و بقیه زمینی به عراق اعزام شدند.

پارسال ۳۶ هزار و ۷۶۷ نفر عاشق دلباخته حضرت سید الشهدا (ع) از استان یزد در قالب ۹۵۰ کاروان (۵ نفر الی ۴۰ نفری) که در سامانه سما ثبت نام کرده بودند در آئین با شکوه اربعین شرکت کردند.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏

نظر شما