شناسهٔ خبر: 34173853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان قم درباره سند تحول اجتماعی

استاندار قم گفت: باید عملکرد دستگاه‌های استان در زمینه سند تحول اجتماعی استان هر سه ماه یک بار ارزیابی و برای استانداری ارسال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ویژگی‌های این کارگروه اظهار کرد: دبیری کارگروه بر عهده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم است، امکان ایجاد گروه‌های کاری همچون بهداشت، سلامت و امنیت غذایی، امور بانوان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی ذیل کارگروه اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی برای رهبر معظم انقلاب دغدغه است و مدیریت استان قم اهمیت زیادی برای این مسائل قائل است، پیشنهاد ایجاد گروه کاری عفاف و حجاب و حقوق شهروندی را ذیل کارگروه اجتماعی استان دارم.

استاندار قم افزود: در گروه‌های کاری کارگروه اجتماعی استان باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشگاهیان قم در زمینه مسائل پژوهشی استفاده کرد، باید این گروه‌های کاری بلافاصله جلسات خود را شروع کنند و برنامه‌های عملیاتی برای تحقق اهداف به کارگروه ارائه بدهند.

سرمست ریاست گروه‌های کاری ذیل کارگروه اجتماعی استان قم را با معاونت سیاسی استانداری دانست و تصریح کرد: در استان قم، دبیری کارگروه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی با نماینده دادستان، دبیری گروه آسیب‌های اجتماعی با بهزیستی، دبیری گروه کاری سلامت با دانشگاه علوم پزشکی و دبیری گروه کاری امور بانوان و خانواده با مدیر دفتر امور بانوان استانداری است.

وی ادامه داد: باید گروه‌های کاری ذیل کارگروه تخصصی اجتماعی استان قم به صورت هفتگی جلسه برگزار کنند، مسائل مرتبط به این گروه‌های کاری زیاد هستند، البته نیازی نیست که در جلسات عادی این گروه‌ها مدیران کل حضور داشته باشند.

استاندار قم افزود: باید در استان بیشترین توجه را به مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم تا چنین مسائلی به مسائل سیاسی و امنیتی کشیده نشوند، باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در گروه‌های کاری ذیل کارگروه تخصصی امور اجتماعی استفاده کرد و باید صاحب نظران به خصوص بانوان در جلسات این گروه‌های کاری حضور پیدا کنند.

سرمست جلوگیری از کارهای موازی و تکراری در کارگروه اجتماعی استان قم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید عملکرد دستگاه‌های استان در زمینه سند تحول اجتماعی استان هر سه ماه یک بار ارزیابی و برای استانداری ارسال شود، هدف مچ گیری نیست بلکه به دنبال بهبود عملکرد دستگاه‌ها در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/78004*40

نظر شما