شناسهٔ خبر: 34173554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان از آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در هرمزگان گزارش می دهد

میراث وحدت شیعه و سنی در استان هرمزگان

با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی و حجت الاسلام و المسلمین حاجی علی اکبری، آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در قالب شورای اداری در تالار آوینی پایتخت تجارت و اقتصاد کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله « محمدی گلپایگانی » در این آیین یکی از برکات انقلاب اسلامی را زنده کردن ارزش‌های فراموش شده دانست و گفت: نماز جمعه قبل از انقلاب وجود نداشته و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز حتی در شهرها و روستاهای کوچک نیز نماز جمعه برگزار می‌شود، افزود: مردم با شور در این مراسم شرکت می‌کنند.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اسفبار خواندن وضعیت قبل از انقلاب، یادآور شد: موضوع کشف حجاب یکی از بدترین وضعیت‌های آن دوران بود که مردم مومن را مجبور به پنهان شدن در خانه هایشان کرده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشن‌های دو هزار و۵۰۰ ساله رسوایی بزرگی است که در زمان پهلوی در این کشور برگزار می‌شد.

 

 

آیت الله محمدی گلپایگانی با اذعان به اینکه امام(ره) ما را از خواب بیدار کرد و ایران را نجات داد، بیان کرد: معمار کبیر انقلاب کاری کرد که یک رژیم مسلح از ریشه ساقط شود و این کار بدون پشتیبانی مردم ممکن نبود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز به توجه به شرایط منطقه به درایت رهبری پی می بریم، تصریح کرد: با وجود ایشان، این کشور در مقابل هرخطری مصون است.

 

محمدی گلپایگانی با ذکر این نکته که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در قدرتمند‌ترین حالت خود قرار دارد و از هیچ حمله‌ای هراس ندارد، گفت: ایران تنها نیست و کشورهای زیادی طرفدار و دوست‌دار کشور ما هستند.

 

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مسئولان استان هرمزگان بدانند مردم این استان مستحق هرگونه خدمت و تلاشی هستند، تاکید کرد: در هر رده‌ای هستید بدانید که همیشه نوبت شما نیست پس برای این‌که حسرت نخورید از همین امروز کار کنید.

 

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین نعیم آبادی در طول 29 سال خدمت ۴۰۰ مسجد را در این استان احداث کرده است، افزود: از مردم استان هرمزگان می‌خواهم که حجت الاسلام عبادی‌زاده را تنها نگذارند.

 

لطف بزرگ خداوند برای جامعه ایران اسلامی

 

حجت الاسلام و المسلمین « حاجی علی اکبری »، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز گفت: نماز جمعه یک لطف بزرگ خداوند برای جامعه بود که به لطف پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه ما یکپارچه در سراسر ایران اسلامی، نماز جمعه اقامه می‌شود.

 

 

وی، موفقیت ها و دستاوردهای مهم از گفتمان انقلاب اسلامی گرفته تا تزریق روحیه مقاومت در جامعه را از برکات نماز جمعه خواند و اظهار امیدواری کرد که در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه موفق به عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از حجت الاسلام و المسلمین نعیم‌آبادی به عنوان فردی عالم و دانشمند نام برد و بیان کرد: ایشان با انجام آثار بزرگ، جلوه‌های ماندگاری از خود در هرمزگان بر جای گذاشت که مسجد جامع بندرعباس نمونه بارز این ویژگی‌هاست.

 

وی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبادی زاده را فردی مؤمن و کاردان معرفی و عنوان کرد: ایشان نیز با حفظ تجربیات گذشته و ابتکارات جدید راه آیت‌الله نعیم‌آبادی را ادامه خواهد داد

.

حجت الاسلام والمسلین نعیم آبادی باعث ایجاد اتحاد و همدلی شیعه و اهل سنت در هرمزگان

دکتر « فریدون همتی » نیز ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده به نمایندگی ولی فقیه در استان، و از وجود شخصیت فرهیخته ای همچون نعیم آبادی به عنوان برکتی برای استان هرمزگان یاد کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین نعیم آبادی باعث ایجاد اتحاد و همدلی شیعه و اهل سنت در هرمزگان شده بود.

 

وی افزود: این وحدت در این برهه‌ زمانی، قطعا باعث پیشرفت کشور و همچنین پیشرفت تولید خواهد شد.

 

 

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین اعضای شورای تامین استان وجود دارد، استان ما  از نظر امنیت جز شش استان اول کشور است.

 

وی استقبال سرمایه‌گذاران را از سرمایه گذاری در هرمزگان بسیار خوب خواند و با یادآوری اینکه همایشی در این خصوص در فروردین‌ماه امسال در بندرعباس برگزار کردیم، اظهارکرد: مسئولان دستگاه‌ها در حال به نتیجه رساندن دستاوردهای این همایش هستند.

 

همتی با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ درصد از واردات و صادرات کشور از مبادی رسمی این استان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در بخش گردشگری هدف ما جذب 10 میلیون گردشگر است که با همت مسئولان این استان قطعا به این آمار نزدیک خواهیم شد.

 

وی گفت: برای پیشرفت اشتغال و تولید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم و روز به روز در حال افزایش این ظرفیت‌ها هستیم

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در هرمزگان افزود: به دنبال به حداقل رساندن آثار تحریم‌ها در استان هرمزگان هستیم،صیادان و کشاورزان ما علاقه‌مند به صادرات محصولات خود هستند و این نشان از اتکا به توان خود مردمان این مرز و بوم است.

 

وی بیان کرد: استان هرمزگان، استانی مهاجرپذیر است و مردم این استان با آغوش باز دیگر هموطنان خود را می‌پذیرند.

 

لزوم توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین « غلامعلی نعیم‌آبادی » نیز ضمن قدردانی از همراهی مردم استان هرمزگان در 29 سال خدمت در جایگاه نمایندگی ولی فقیه، گفت: 29 سال درجایی که نیاز بود خدمت کردم و هرگز احساس نمی‌کنم که در استان هرمزگان عمرم تلف شده باشد.

 

 

وی با یادآوری اینکه 29 سال پیش اگر به بشاگرد می‌رفتید چیزی جز کپر نمی‌دید، اما امروز آنقدر باید بگردید تا یک کپر پیدا کنید، افزود: روزی که به هرمزگان آمدم نیاز به احداث حوزه‌علمیه را احساس کردم و امروز با وجود حوزه های علمیه، ده ها هزار عالم دینی را پرورش داده‌ایم.

 

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تاکید کرد: بیانیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرده‌اند را جدی بگیریم، باید این بیانیه را با دقت خواند و تفسیر کرد  که اگر این اتفاق بیافتد مشکلات حل خواهد شد.

 

نعیم آبادی با بیان اینکه انتخاب خوب و به جای حجت الاسلام عبادی زاده را تبریک عرض می‌کنم، ایشان فردی مردمدار و ولایت‌مدار است.

 

وی با بیان اینکه من برنامه بدرقه ندارم، تصریح کرد: تنها چیزی که از این استان با خودم می‌برم تعدادی از کتاب‌های همسرم و قالیچه‌ای که در بیرجند هدیه گرفتم و کتاب‌های خودم است که جان من به این کتاب‌ها بسته است و خط قرمز من کتاب‌های من هستند ،زندگی بدون کتاب‌هایم برای بسیار سخت خواهد بود.

 

هنر وحدت در استان هرمزگان

« حسین هاشمی تختی »، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وجود موضوعات مختلف برای اختلاف در استان، گفت: این هنر است که وحدتی بین بومی و غیر بومی و سنی و شیعه ایجاد شود و حجت الاسلام نعیم آبادی به خوبی این هنر را به نمایش گذاشت.

 

 

وی با یادآوری اینکه حجت‌الاسلام و المسلمین نعیم‌آبادی در راستای مسجدسازی در استان هرمزگان تلاش‌های بسیاری کردند، افزود: حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده چهره‌ مورد وثوق مردم و مورد اعتماد رهبری است و من از این انتصاب بسیار خرسندم.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم هرمزگان در جهت حفاظت از انقلاب و مرز خود با اشاره‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی به پا می‌خیزند و به نحوی که شایسته است از این خاک حراست می‌کنند.

 

هاشمی تختی افزود: مردم استان هرمزگان خواستارند که روزی مانند روز خلیج‌فارس یا روز ۱۲تیر خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی برسند و از بیانات ایشان بهره ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان الگویی برای کشور است که در این برهه‌ی زمانی با کمک استاندار هرمزگان به استان سازندگی تبدیل شده است و تولید در این استان روز به روز رونق می‌یابد.

 

« سید عبدالباعث قتالی »، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس نیز وحدت علمای اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان را مثال‌زدنی خواند و گفت: پایه این وحدت نعیم‌آبادی بود و این دستاورد مهم شایسته تقدیر است.

 

 

وی با اذعان به اینکه پس از گذشت جهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، هم اکنون همگی با وحدت در کنار هم شادمان و خرسند داریم، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ‌و المسلمین عبادی زاده فرزند برومند هرمزگان است و بی‌شک توصیه‌های مقام معظم رهبری سبب فصل زرین دیگری در هرمزگان خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی‌زاده »، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز گفت: به خاطر اعتمادی که رهبر معظم انقلاب به من داشته‌اند از ایشان سپاس‌گزارم.

 

وی افزود: امیدوارم در بعد نظارتی به عنوان چشم و گوش مردم عزیز استان هرمزگان مطالبات آن‌ها را بازگو کنم و به مسئولان انتقال دهم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: با حمایت درست و ایجاد امید در مردم وبا بیان خدمات انقلاب اسلامی نور امید را در مردم زنده کنیم و جلوی توطئه های دشمن را بگیریم.

 

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانم در کنار مردم سربلند و جوانان انقلابی استان هرمزگان به بهترین نحو وظیفه‌ام را انجام دهم و شرمنده نشوم.

 

در این آیین که با حضور اعضای شورای اداری هرمزگان نخبگان و علمای شیعه و اهل سنت و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم برگزار شد، از خدمات 29 سال حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی نعیم آبادی نماینده اسبق ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده به عنوان نماینده جدید معرفی شد.

 

مقام معظم رهبری با صدور حکمی حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منصوب کردند.

 

حجت الاسلام و المسلیمن «محمد عبادی زاده» متولد ۱۳۴۲ و اهل شهرستان رودان است. وی علاوه بر حضور در درس خارج حوزه، دکتری الهیات از دانشگاه نیز دارد.

 

پیش از این، حجت الاسلام و المسلمین «غلامعلی نعیم آبادی» از ۱۳ آذر ۶۹ به مدت ۲۹ سال، این مسئولیت خطیر را عهده دار بود و روز جمعه گذشته در خطبه‌های نماز، با مردم خداحافظی کرد.

 

 

 

نظر شما