شناسهٔ خبر: 34173518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

۶ هزار خانه برای خانوار‌های دارای دو معلول ساخته می شود

قبادی دانا گفت: با هم‌ افزایی بنیاد مستضعفان و امضای تفاهم‌ نامه،۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول ساخته شده و ۶ هزار و ۵۸۸ خانه هم در مراحل ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «وحید قبادی دانا» امروز(پنج شنبه ۲۷ تیر) در مراسم اختتامیه همایش تجلیل از خیرین بهزیستی گفت: متأسفانه با توجه به نیازسنجی‌های موجود ۱۴ هزار و ۳۲۸ خانوار دو معلول به بالا فاقد مسکن بودند که با هم‌ افزایی بنیاد مستضعفان و امضای تفاهم‌نامه توانستیم ۶ هزار و ۲۵۰ خانه در طول چهار سال برای این خانواده‌ها بسازیم و ۶ هزار و ۵۸۸ خانه در مراحل ساخت هستند.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هزینه ساخت خانه‌های ۷۰ متری برای خانواده‌ها را بین ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومان است، اظهارداشت۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و خیرین است، ۴۰ میلیون تومان وام بلند مدت قرض‌ الحسنه است و مابقی آن ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان سهم مددجویان است که باید تامین شود.

 

قبادی دانا افزود: خیران در خارج از کشور نیز از طریق مراکزی که با مجوز این سازمان تأسیس شده در حال کمک‌رسانی به طرح مسکن‌ سازی برای خانواده‌های دارای معلول هستند به همین جهت نیز ما در سازمان بهزیستی در حال طراحی سامانه شفاف‌سازی هستیم تا مردم بتوانند کمک‌های خود را با حفظ کرامت مددجویان دنبال کنند.

 

وی با اشاره به کمک ۸۶۲ میلیارد تومانی مردم در سال گذشته به سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: این آمار در سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی داشته در صورتی که با وجود همه مشکلات اقتصادی برآورد ما براساس فعالیت سه ماهه سال جاری این است که کمک‌های مالی مردم در سال ۹۸ به بیش از یک هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در ماه رمضان بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته، اما ما باید به این نکته توجه کنیم که هزینه نگهداری معلولین در مرکز ۲.۵ میلیون تومان در ماه است که کمک هزینه بهزیستی ۷۷۰ هزار تومان برای معلولین دارای سرپرست و ۹۲۵ هزار تومان برای معلولین بدون سرپرست است، و این فاصله را باید با کمک خیرین پرداخت کنیم.

 

قبادی دانا با اشاره به افزایش کمک مالی به سرپرست‌های دارای معلولیت، افزود: این هزینه در گذشته متناسب با هزینه‌های یک فرد پرداخت می‌شد که کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌داد، اما در طرح جدید هزینه‌های پرداختی متناسب با جمعیت خانوار افزایش می‌یابد که می‌تواند کمک‌های یک خانواده ۵ نفره را حتی ۵ برابر کند.

نظر شما