شناسهٔ خبر: 34171220 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در رد ادعای مخالفان سوری

روسیه: هیچ نیروی زمینی و ویژه در سوریه نداریم

71145

رهبران برجسته مخالفان سوریه امروز (پنج‌شنبه) ادعا کردند، روسیه طی روزهای گذشته نیروهای ویژه‌ای را به منظور مبارزه در کنار نیروهای سوریه در تلاش برای تحقق دستاوردهایی در حملات مداوم علیه تروریست‌ها در شمال غرب این کشور گسیل کرده است. این در حالی است که مسکو این ادعا را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه ادعای مطرح شده درباره مشارکت نیروهای "زمینی" و "ویژه" این کشور در عملیات نظامی در استان ادلب را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: خبر مشارکت نیروی زمین و نیروهای ویژه در عملیات ادلب جعلی است و ما هیچ نیروی زمینی در سوریه نداریم.

رهبران مخالفان سوریه به رویترز پیشتر مدعی شده بودند، به رغم تمرکز افسران و نظامیان روس در پشت خطوط مقدم درگیری به طوریکه عملیات را اداره می‌کنند و با تک‌تیراندازان به کمک ارتش سوریه می‌آیند و موشک‌های ضد تانک شلیک می‌کنند، این برای اولین بار است که مسکو نیروی زمینی به میدان جنگی می‌فرستد که عملیاتش از اواخر ماه آوریل یعنی از بیش از دو ماه قبل آغاز شده است.

ناجی مصطفی سخنگوی "جبهه ملی آزادسازی" که مورد حمایت ترکیه است به رویترز ادعا کرد، این نیروهای ویژه روسیه در حال حاضر در میدان جنگ حضور دارند.

نیروهای زمینی روسیه در کنار نظام سوریه برای کنترل بر منطقه استراتژیک الحمیمات در شمال حماة وارد عملیات شدند.

مصطفی مدعی است: زمانی که نیروهای سوریه در بازپس‌گیری این منطقه شکست خوردند نیروهای روسیه به طور مستقیم مداخله کردند و جنگنده‌های روسیه بیش از ۲۰۰ سورتی پرواز انجام دادند.

همچنین به ادعای جمیل صالح، سرکرده گروه "جیش العزة"، نظام سوریه ناگزیر شده از نیروهای روسیه درخواست کمک کند و با این شدت حملات روسیه انتظار تسلط بر مناطق وسیع و گسترده را دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما