شناسهٔ خبر: 34171218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه عنوان کرد:

احصای نقطه ضعف‌های اشتغال کرمانشاه

کرمانشاه_ رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از احصای نقطه ضعف‌های اشتغال در این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصول آینده شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، با توجه به اعلام کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه، اظهار داشت: این آمار را همان نهادی که سال‌های گذشته آمار بیکاری استان را عنوان کرده، اعلام کرده است.

وی افزود: بنابر این این آمارها بر اساس استانداردهای جهانی است و اگر آمارهای قبلی استان را پذیرفتیم باید این آمار را نیز بپذیریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان داشت: دلایلی برای کاهش نرخ بیکاری استان وجود دارد از جمله اینکه در ۲ سال گذشته جنب و جوشی را در حوزه اقتصادی استان شاهد بودیم که پیش بینی می‌شد نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

این مسئول گفت: همچنین بهبود فضای کسب و کار، پیگیری مصوبات ستاد تسهیل و جذب منابع و تسهیلات می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری استان دخیل باشد.

کاشفی با تاکید بر اینکه لازم است به تلاش‌های خود جهت کاهش این نرخ در فصول بعد هم ادامه دهیم، ابراز داشت: البته در این راستا هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم و باید تلاش‌ها را مضاعف کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه نقطه ضعف‌ها را شناسایی کردیم و اگر به همین شکل پیش برویم قطعاً وضعیت اشتغال ما در فصول و سال‌های آینده بهتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت حوزه‌هایی که قابلیت ایجاد اشتغال دارند، ادامه داد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم بسیار خوب ظاهر شویم.

کاشفی عنوان کرد: حوزه فرش استان کرمانشاه یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند در کاهش آمار بیکاری بسیار مؤثر واقع شود اما در استان ما هنوز متولی خاصی ندارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی همچنین بر تقویت مشاغل خرد و حوزه عمرانی تاکید کرد و گفت: اگر حوزه ساخت و ساز در استان را فعال کنیم بدون شک می‌توانیم آمار بیکاری را کاهش و چهره شهر را تغییر دهیم.

نظر شما