شناسهٔ خبر: 34171025 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در الکامپ 25 صورت گرفت:

دعوت قطری ها از شرکت‌های ایرانی برای همکاری‌های فناورانه

تهران- ایرنا-قائم مقام وزیر ارتباطات قطر در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از شرکت های ایرانی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای به روز کردن زیر ساخت‌های کشورش دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

وزرای ارتباطات و مسئولانی که از کشورهای همسایه برای حضور در الکامپ ۲۵ امروز (پنجشنبه) در نمایشگاه بین المللی تهران حاضر شدند، در نشستی به سوالات خبرنگاران در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک بین منطقه‌ای پاسخ دادند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینکه چرا مهمانی از کشورهای اروپایی در این نمایشگاه حضور ندارند؟ گفت: کشور ایران بیشترین تعامل در زمینه فناوری را با کشورهای همسایه دارد و با توجه به اینکه قرار است بازاری برای تعامل بین کشورها ایجاد کنیم بهترین انتخاب همین کشورهای همسایه هستند.
وی بیان کرد: بهتر است تبادلات ما به شکل منطقه‌ای باشد، البته اگر اروپاییان دوست داشته باشند در نمایشگاه ما حضور پیدا کنند هیچ مسئله‌ای با آن نخواهیم داشت.
وزیر ارتباطات عراق با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث توسعه تجارت الکترونیک بین کشورها خواهد شد گفت: ما در مسئله فناورانه در شروع راه قرار داریم و به همین واسطه نیازمند کمک‌های زیادی از کشورهای همسایه هستیم تا به مراحل پیشرفته‌تر برسیم. تمرکز اصلی ما توسعه روابط اطلاعات بین کشورهاست.
قائم مقام وزیر ارتباطات قطر نیز با توجه به اینکه رویداد جام جهانی قرار است سه سال دیگر در کشور آنها برگزار شود، گفت: من سال ۲۰۱۴ نیز در این نمایشگاه شرکت کردم اما نمایشگاه امروز بسیار متفاوت از قبل برگزار شد، کشور ایران و قطر در زمینه‌های زیادی مانند غذا، انرژی، سوخت وغیره با یکدیگر منافع مشترک دارند و در صدد هستیم در زمینه فناوری هم روابط مان را گسترش دهیم.
وی اضافه کرد: برای برگزاری هر چه بهتر بازی‌های جام جهانی، درگیر به روز کردن زیرساخت‌های فناوری کشورمان هستیم و در این زمینه با شرکت‌های بسیاری در ایران صحبت کرده ایم که می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.
وی در پایان گفت: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم تا در مراسم تلکام که در ماه اکتبر برگزار می‌شود حضور پیدا کرده و با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم زیرساخت‌ها را برای این رویداد بزرگ آماده کنیم، قطر و ایران هر دو در زمینه فناوری با چالش‌های مشترکی رو به رو هستند و برگزاری این کنفرانس‌ها می‌تواند زمینه ساز تجربه‌های مشترک و خوبی باشد.

نظر شما