شناسهٔ خبر: 34170764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تایید کیفیت پلاسمای تولیدی انتقال خون آمل

مدیرکل انتقال خون مازندران از تایید سلامت و کیفیت پلاسمای تولیدی انتقال خون آمل از سوی نمایندگان وزارت بهداشت و شرکت اکتافارما کشور اتریش خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ،اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: پس از بازرسی دو روزه نمایندگان وزارت بهداشت اتریش و شرکت تولید داروی اکتافارما، کیفیت فرآورده پلاسمایی انتقال خون آمل تایید و مجوز ارسال پلاسمای مازاد بر مصرف بیمارستان‌ها به منظور تهیه دارو‌های مشتق از این ماده حیاتی به کشور اتریش صادر شد.

وی افزود: انتقال خون آمل که به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های اقماری انتقال خون مازندران است که روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ تیرماه امسال میزبان تیم سه نفره بازرسان از وزارت بهداشت اتریش و شرکت تولیدکننده دارو‌های مشتق از پلاسما بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در بازرسی دوروزه، از کلیه بخش‌های فنی انتقال خون آمل مانند بخش اهداکنندگان خون، آزمایشگاه الایزا، فرآورده، تضمین کیفیت، انبار، پخش خون، ایمنی و بهداشت و آموزش و سردخانه‌ها بازرسی به عمل آمد و تمامی مستندات مربوطه بررسی شد.

پلاسمای انسانی منبع پروتئین‌های مختلفی مانند آلبومین، انواع فاکتور‌های انعقادی، ایمونوگلوبولین و فیبرینوژن است و همین اجزای پلاسما است که در تولید دارو‌های مهم و حیاتی برای بیماران کاربرد به سزایی دارد.

دارو‌های مشتق از پلاسما در درمان سوختگی‌های شدید و بیماری‌های مانند هموفیلی، نقص سیستم ایمنی بدن و بسیاری دیگر از بیماری‌های خودایمنی کاربرد دارد و این بیماران ازمصرف کنندگان اصلی دارو‌های مشتق از پلاسما هستند.
انتهای پیام/ س
 

بررسی کیفیت پلاسمای تولیدی انتقال خون آمل

نظر شما