شناسهٔ خبر: 34170657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دردسرهای تصمیم احساسی ملی پوش کاراته ایران

تهران - ایرنا- ملی پوش مطرح کاراته ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با مشکل مواجه شده است. موضوعی که عواقب تصمیم احساسی او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است.

صاحب‌خبر -

رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از فردا (جمعه) به میزبانی ازبکستان و در شهر تاشکند آغاز می‌شود و تیم ایران در ۲ بخش زنان و مردان به میدان می‌رود.

مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها، امروز برگزار شد و در عین ناباوری نام «امیر مهدی زاده» در بین نمایندگان وزن منهای ۶۷ کیلوگرم قرار نگرفت.

در حالی که ثبت نام قهرمان پرافتخار ایران انجام شده و حتی آی دی کارت وی پس از حضور در وزن کشی نیز صادر شد، اما نامش در جدول وزن منهای ۶۷ کیلوگرم جای ندارد.

مشکل مهدی زاده به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برمی گردد که یک تصمیم احساسی برای او مشکل ساز شد.

مهدی زاده در فینال بازی‌های آسیایی برابر حریفی از اندونزی که از حمایت تماشاگران و البته داوران سود می‌برد، شکست خورد و نقره گرفت.

او به عملکرد داوری در رقابت فینال اعتراض داشت و در سکوی مدال آوران مسابقات، مدال خود را از گردن درآورد و حاضر به گرفتن عکس یادگاری نشد.

زمانی که دیگر مدال آوران این وزن به رسم یادبود عکس یادگاری گرفتند، وی سکو را به نشانه اعتراض ترک کرد.

همین مساله خیلی زود واکنش مسئولان بین المللی کاراته را همراه داشت و مهدی زاده با محرومیت آسیایی و جهانی مواجه شد.

مسئولان آن زمان فدراسیون کاراته خیلی زود با رایزنی، محرومیت جهانی وی را لغو کردند. مهدی زاده در یک سال اخیر در مسابقات متعدد لیگ‌های جهانی شرکت کرده است.

با این حال مسئولان فدراسیون آسیایی هم اکنون در تاشکند معتقند که محرومیت مهدی زاده در آسیا همچنان پابرجاست و او نمی‌تواند در قهرمانی آسیا به میدان برود و به همین دلیل نامش در نفرات وزن منهای ۶۷ کیلوگرم قرار نگرفته است.

«سیدحسن طباطبایی» رئیس فدراسیون کاراته و «جواد سلیمی» رئیس کمیته داوران فدراسیون ایران که دارای کرسی بین المللی است در تلاش برای رفع این مشکل هستند.

امیدواریم این مشکل سریع‌تر برطرف شده تا مهدی زاده که از امیدهای اصلی تیم ایران است در مسابقات قهرمانی آسیا روی تاتامی برود.

با این حال قهرمانان ورزش ایران باید بدانند که هرگونه رفتارهای احساس آنان می‌تواند عواقب سنگینی برای خودشان و ورزش کشور داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما