شناسهٔ خبر: 34170244 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

بمب‌های نقل و انتقالاتی در صف تأیید پاشا/ تکامل تراکتور کهکشانی با اجنبی‌ها

تراکتور کهکشانی با بازیکنانی تکمیل خواهد شد که مصطفی دنیزلی شخصا ماموریت استخدام آنها را بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: تیم کهکشانی قولی است که محمدرضا زنوزی به هواداران تراکتور برای لیگ نوزدهم داده است. مردی که از زمان بر عهده گرفتن زمام باشگاه تراکتور با خوش قولی محبوبیت خوبی پیدا کرده است و الحق‌والانصاف نیز خریدهای خوبی برای این تیم انجام داده است. خریدهایی از جنس مربیان بزرگ خارجی، بازیکنان خارجی باکیفیت و مثلث کاپیتانان تیم ملی و ... که گرچه از سوی رسانه‌ها تعابیر زیبا و زشت از جمله ریخت‌وپاش بی‌حساب‌وکتاب نیز داشته‌اند اما درکل به لطف همین ریخت‌وپاش‌ها بوده که تیم محبوب فوتبال آذربایجان دوباره اوج گرفته و به قامت قبلی خود بازگشته است.

تراکتور که در فصل گذشته با بمب‌های شبانه در نقل و انتقالات خبرساز می‌شد، این بار از ابتکار جدیدی رونمایی کرد و برای فصل جدید کارش را به صورت طوفانی و با 4 خرید همزمان استارت زد. در ادامه نیز 4 بازیکن یکی پس از دیگری به جمع سرخ‌پوشان اضافه شدند و آخرین ورودی این تیم شکار بزرگ رضا شکاری بود. مهاجم تیم ملی امید و سابق تیم روبین کازان روسیه درحالی به عضویت سرخ‌پوشان درآمد که با پرسپولیس به توافق رسیده و در آستانه عقد قرارداد با این تیم قرار داشت اما عقب‌نشینی مسئولان باشگاه تهرانی با هشدارهای سعید آذری و جسارت مدیران تراکتور باعث شد تا این ستاره سرابی فوتبال کشورمان تیم دیارش را به تیم پایتخت‌نشین ترجیح داده و به تبریز بیاید. 

با این حال، تیم محبوب تی‌تی‌ها در جذب بازیکنان داخلی چندان شکل کهکشانی نداشته است. به غیر از محمدرشید مظاهری، محمدرضا خانزاده و رضا شکاری که ترکیبی از بازیکنان ملی‌پوش و لژیونر جذب شده به این تیم هستند، سایر نفرات جدید تراکتور اسم‌ و رسم‌دار نبوده و به عبارتی معمولی به شمار می‌روند. البته سعید مهری بازیکن بومی و مسیح زاهدی که فصل گذشته در تیم ماشین‌سازی چهره شدند و میثم تیموری که دو فصل جزو پدیده‌های لیگ هفدهم بود در این فهرست جای دارند که می‌توان چشم‌انداز این انتقال‌ها را به خوبی و روشنی ترسیم نمود. محمد مسلمی‌پور را هم نباید از قلم انداخت. او هم به مانند شکاری در تیم ملی امید حضور دارد و جایگزین خوبی در جناح چپ خط دفاعی خواهد بود. 

اما بدیهی است که پروسه تشکیل تیم کهکشانی تراکتور با خارجی‌ها تکمیل خواهد شد و مصطفی دنیزلی، سرمربی ترک‌تبار در توافقی با مسئولان این باشگاه، شخصاً برای استخدام آنها اقدام می‌کند. گمانه‌زنی‌ها پیرامون این بازیکنان از زمان ماقبل دنیزلی حسابی داغ بوده است و حتی در مقطعی شایعه جذب روبن و ریبری دو فوق‌ستاره کهنه‌کار فوتبال جهان در تبریز دهان به دهان می‌چرخید. شایعاتی که برخی سایت‌ها نیز در راستای جذب مخاطب به آنها دامن زده‌اند. لیکن آنطور که در مصاحبه‌ای از زبان مصطفی دنیزلی در نخستین روز اردوی خارجی این تیم در کشور ترکیه در رسانه رسمی باشگاه انتشار یافت، این بازیکنان قرار است در این اردو و در پست‌های مختلف معارفه شوند و حال که تنها یک هفته از این اردو باقی مانده، شمارش معکوس برای رونمایی از آنها نیز آغاز شده است.

آنچه که بسیار محتمل به نظر می‌رسد یکی از سه خارجی جدید این تیم، اهل کشور ترکیه خواهد بود و مصطفی پاشا طی مصاحبه‌ای از امکان جذب بازیکن هموطن خود سخن به میان آورده است. دنیزلی در این باره به یکی از سایت‌های ترکیه‌ای گفته است: «در ایران خیلی‌ها دوست دارند، فوتبالیست‌های ترکیه‌ای را در لیگ خود ببینند اما باید قیمت بازیکنان را در نظر بگیریم. سعی کردیم بازیکنی آزاد به خدمت بگیریم اما هنوز موفق به انجام این کار نشده‌ایم. مجبوریم در انتخاب‌مان دقت زیادی کنیم. بازیکنان ترکیه‌ای معمولاً با ارقامی بالا به خارج از ترکیه می‌روند، اگر شرایط مناسب باشد، می‌توانیم یک بازیکن ترکیه‌ای جذب کنیم.». 

به اذعان بسیاری از کارشناسان فوتبال کشورمان اما، نه تیم کهکشانی بلکه خود مصطفی دنیزلی می‌تواند حلقه مفقوده زنجیره تلاش‌های تیم بزرگ فوتبال آذربایجان برای فتح لیگ برتر باشد. جایی که این مربی کارنامه‌دار و بزرگ فوتبال ترکیه اولین سرمربی خارجی تراکتور در دوران مالکیت زنوزی است که با سابقه فعالیت در فوتبال کشورمان به این تیم استخدام شده است. باتوجه به اینکه بازیکنان خارجی نیز مستقیماً با نظر دنیزلی جذب خواهند شد و این هنداونه‌های سربسته محصول هنر این مربی خواهند بود، باید دید درنهایت چه نفراتی از فیلتر دنیزلی عبور کرده و جای مهاجمان هرچند گلزن اما یاغی و بی‌انضباط بریتانیایی را که فصل گذشته در این تیم شاغل بودند را پر خواهند کرد؟

انتهای پیام/

نظر شما