شناسهٔ خبر: 34170123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سابق بندرعباس:

عمرم در هرمزگان تلف نشد

بندرعباس- ایرنا-نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان گفت: یک لحظه از عمرم در این استان تلف نشد و از این بابت تاسف نمی‌خوردم.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان و آیین تکریم و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان هرمزگان، اظهارداشت: قبل از آمدنم به استان هرمزگان نامه‌های متعددی برای امامت جمعه دریافت کردم اما خودم دوست داشتم درجایی خدمت کنم که مردم آن استان به وجودم نیاز داشته باشند.

وی از مردم استان هرمزگان به عنوان مردمی خوب، دلبسته به دین، انقلاب و ولایت و نظام یاد کرد که شیعه و سنی در کنار هم باوحدت زندگی می‌کنند.

امام جمعه سابق بندرعباس گفت: از مردم خوب استان تشکر می‌کنم که در همه حال و در هر قشری در کنار من بوده‌اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: ۲۹ سال پیش اگر به بشاگرد می‌رفتید چیزی جز کپر نمی‌دید اما امروز آنقدر باید بگردید تا یک کپر پیدا کنید.

وی بااشاره به اهمیت و ضرورت ابعاد فرهنگی و معنوی کار در استان هرمزگان تصریح کرد: قبل از انقلاب در این استان به یک حوزه علمیه و دانشگاه نداشتیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و کار فرهنگی، خدمات شایسته‌ای انجام شده و وجود ۷۰ هزار دانشجو خود گویای این کار است.

ضروت تبدیل بیانیه گام دوم به فرهنگ جمعی

امام جمعه سابق بندرعباس یادآور شد: روزی که به هرمزگان آمدم نیاز به احداث حوزه‌علمیه را احساس کردم و امروز با وجود این حوزه ده ها هزار عالم دینی را پرورش داده‌ایم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: وجود هزاران عالم و طلبه شیعه و سنی و نویسندگان جوان در هر دو مذهب این برکت فرهنگی استان هرمزگان است که باید پاس داشته شود بنابراین اگر فرهنگ در یک جامعه بالا برود همه چیز اسلامی می‌شود.

نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تفسیر در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ابرازداشت: بیانیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرده‌اند را جدی بگیریم، باید این بیانیه را با دقت خواند، ابعاد آن را بررسی و تفسیر کرد.

آیت الله نعیم‌آبادی گفت: اگر این بیانیه تبدیل به فرهنگ جمعی شود در این کشور بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

«ما می توانیم» و «امید به آینده» ۲ عامل موفقیت کشور

وی از «ما می توانیم» و «امید به آینده» به عنوان دوعامل و کلید واژه اصلی برای شکوفایی این کشور نام برد و خاطرنشان کرد: جایی که انسان بپذیرد می‌تواند، فعل خواستن را به موفقیت تبدیل کرده‌است.

به گفته نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان، اول انقلاب سلاح‌های ما چه بود؟ کلاشینکف روسی، یوزی! که اسرائیلی بود و این باعث شرمندگی ما بود که اسلحه اسرائیلی استفاده کنیم اما امروز موشک‌های ایران خواب را از ترامپ گرفته و اسراییل را پریشان کرده است، این‎ توانمندی‌ها نشانه حرکت ما در مسیر رشد و شکوفایی کشور است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: امروز نیز در عرصه اقتصادی همان تصمیمی که در حوزه نظامی گرفتیم اگر در اقتصاد دنبال کنیم این کار دوساله به سرانجام می‌رسد.

وی در این رابطه ابراز داشت: هنوز در فکر خیلی از مردم کار یعنی میز و این تفکری است که باید درست شود.

برنامه بدرقه ندارم / کتاب‌هایم جان من هستند

امام جمعه سابق بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از مقام معظم رهبری در انتخاب حجت الاسلام عبادی‌زاده به عنوان امام جمعه جدید گفت: ایشان برادری تلاشگر، مردمی، با سابقه خوب و اخلاق نیک است و از این بابت انتصاب ایشان را به همه مردم استان هرمزگان تبریک می‌گویم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان این‌که یک سوم عمر من در هرمزگان سپری شد، گفت: از همه مردم این استان تشکر و باهمه خداحافظی می‌کنم و برنامه بدرقه ندارم اما در این استان برنامه‌های سخنرانی بازهم خواهم داشت.

وی در پاسخ به امام جمع اهل سنت بندرعباس در خصوص کتاب‌خانه اش، نیز گفت: تنها چیزی که از این استان با خودم می‌برم تعدادی از کتاب‌های همسرم و قالیچه‌ای که در بیرجند هدیه گرفتم و کتاب‌های خودم است که جان من به این کتاب‌ها بسته است.

امام جمعه سابق بندرعباس در اهمیت جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی ابراز کرد: زندگی بدون کتاب‌هایم برای بسیار سخت خواهد بود، کتب‌هایم عمر من، عشق من هستند.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ۱۳ آذر ۱۳۶۹ به سمت نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منصوب شد.

وی با ۷۵ سال سن، تالیف ۷۸ جلد کتاب را در کارنامه خود دارد.

آخرین خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس ۲۱ تیرماه امسال به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز پنج‌شنبه با حضور حجت‎الاسلام گلپایگانی، استاندار هرمزگان، رییس دفتر معظم رهبری و حجت‌الاسلام علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های شهدا در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده که از این پس نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس است، سابقه خدمت در کسوت امام جمعه قشم، مدیرکل اوقات وامور خیریه استان، استاد دانشگاه و حوزه علمیه و مدیرحوزه‌های علمیه هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

‏۶۰۴۸/‏۹۸۸۷

نظر شما