شناسهٔ خبر: 34169711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفیر ارمنستان در تهران:

بدون فرهنگ و هنر روابط میان انسان‌ها خشک و بی‌روح خواهد بود

71290

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران ضمن تشریح برنامه‌های اجرای گروه کر دولتی این کشور در تالار وحدت، روابط ایران و ارمنستان را با اهمیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر روابط اقتصادی و سیاسی، روابط فرهنگی هم دارای اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت دو تن از موسیقیدانان مشهور ارمنی و برگزاری اجرای گروه کُر دولتی ارمنستان در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: گروه کر دولتی ارمنستان در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند و این گروه هنری متشکل از ۳۰ نفر هستند و یکی از آهنگسازان معاصر ارمنی به نام منصوریان نیز همراه این گروه است که ایشان یک شخصیت بین‌المللی بوده و در سطح اروپا و آمریکا برنامه اجرا کرده است.

وی افزود: شب نخست اجرای کنسرت گروه کر دولتی ارمنستان به بزرگداشت یکی از بزرگان موسیقی ارمنی به نام کومیتاس اختصاص دارد که صد و پنجاهمین سالگرد این موسیقیدان ارمنی است.

وی همچنین اظهار کرد: اجرای دوم گروه کر نیز به مناسبت هشتاد و دومین سالروز تولد منصوریان از موسیقیدانان ارمنی است که خود وی نیز در این برنامه حضور دارد.

سفیر ارمنستان در تهران اظهار کرد: از سوی کمیسیون یونسکو صدوپنجاهمین سالگرد تولد کومیتاش به عنوان یکی از رویدادهای مهم بین‌المللی سال ۲۰۱۹ معرفی شده است. در واقع این کنسرت همزمان با گرامیداشت یونسکو برگزار می‌شود.

وی در ادامه به روابط دو کشور ایران و ارمنستان هم اشاره کرد و گفت: روابط ایران و ارمنستان همواره دارای اهمیت بوده، هم از نظر سیاسی و طبیعی است که مسائل دیگری از جمله مسائل امنیتی منطقه هم در آن دخیل هستند. در واقع روابط اقتصادی دو کشور ایران و ارمنستان نیز حائز اهمیت است اما مسئله فرهنگ نیز کم اهمیت‌تر از مسائل سیاسی و اقتصادی نیست.

سفیر ارمنستان در تهران همچنین بیان کرد: معتقدم فرهنگ و هنر اگر نباشند روابط میان انسان‌ها خشک و بی‌روح خواهد بود. مردم ایران دارای فرهنگ غنی و بزرگی هستند و هر زمان راجع به ایران صحبت شود به ناگاه نام خیام، سعدی و حافظ به ذهن می‌رسد و این مسائل اتفاقی نیست. البته بسیاری از مردم آگاهی‌هایی نسبت به مهمان‌نوازی مردم ارمنستان دارند و با شخصیت‌های این کشور هم تا حدودی شناخت پیدا کردند.بنابراین دوستی دو ملت عمیق بوده و مشترکات فرهنگی زیادی دارد.

گروه کر دولتی ارمنستان به مناسبت یکصدوپنجاهمین سالگرد تولد کومیتاس موسیقیدان و ترانه‌سرای ارمنی ۳۰ و ۳۱ تیرماه به اجرای برنامه می‌پردازد. همچنین دومین شب این کنسرت نیز به مناسبت تولد تیگران منصوریان موسیقیدان ارمنی خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما