شناسهٔ خبر: 34169483 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی بهترین فرصت‌های ادامه تحصیل در خارج از کشور

30054

امروزه بسیاری از افراد به دنبال تغییری بزرگ در زندگی بوده، در جستجوی فرصتی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نیلگام سفر، تصمیمی که به کلی رویه زندگی را دستخوش تغییر قرار داده و فرد را با سبک جدیدی از زندگی با استانداردی بالاتر، ماجراجویی و رویارویی با چالش‌های جدید و فرصت کار در بازاری بین‌المللی روبرو می‌سازد.

اما چالش بزرگ این است که کدام کشور می‌تواند مقصد ادامه تحصیل ما باشد؟ و شرایط تحصیل در هر کدام از کشورهای موردنظر ما به چه صورت است؟

معرفی شرایط تحصیل در کانادا برای ایرانیان

همواره کشور کانادا یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان بوده است. کشوری که تعدادی از دانشگاه‌های برتر دنیا را در خود جای داده است. اعتبار بالای مدارک تحصیلی، فرصت‌های کاری متعدد پیشِ روی فارغ‌التحصیلان و درآمد بالا، پتانسیل بسیار خوبی در جذب دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا دارد.

این درست است که تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مستلزم طی کردن پروسه آماده‌سازی مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس و تافل، دریافت پذیرش تحصیلی، پرداخت شهریه و ویزای کشور کانادا است اما با توجه به وجود مزایایی هم‌چون بورسیه تحصیلی، امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل و کار تمام‌وقت پس از فارغ‌التحصیلی، امکان همراهی همسر و فرزندان دانشجو از طریق ویزای همراه و بسیاری از موارد دیگر، متقاضیان زیادی سختی‌ها و پیچیدگی‌های این راه را پذیرفته و آینده‌ای نو و روشن را برای خود رقم می‌زنند.

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا، تنها ۳۷ میلیون نفر جمعیت دارد، از همین رو طی سالیان متمادی، رویکردی مثبت نسبت به افزایش جمعیت مفید داشته است.

به همین دلیل، دانشجویان ایرانی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، با استفاده از مجوز PGWP برای مدت ۳ سال به کار تمام‌وقت در بازار کار این کشور بپردازند.

ادامه تحصیل در سوئد از لیسانس تا دکترا

اگر تا کنون کشور سوئد را تنها به خاطر پدیده خورشید نیمه‌شب، برندهای معروف ایکیا، ولوو، اریکسون و یا تاریخچه غنی وایکینگها می‌شناسید، الان فرصت آن است که به موضوع تحصیل در سوئد به صورت جدی‌تر فکر کنید تا با سایر جنبه‌های استثنایی این کشور خوش‌نام مواجه شوید.

سوئد به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا و یکی از اعضای حوزه شینگن، با برخورداری از دانشگاه‌های تراز اول و استانداردهای بالای زندگی و رفاه اجتماعی، مقصد تحصیلی و انتخاب اول بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که تحصیل در سوئد ارزان نیست، اما مزایایی نظیر وجود بیش از ۴۵۰ رشته تحصیلی متنوع، ارائه دروس به زبان انگلیسی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی و امکان کار دانشجویی نامحدود، تحصیل در این کشور را به فرصتی درخشان برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

چه مشغول به تحصیل تجارت در استکهلم شیک و مدرن شوید و یا تحصیل علوم انسانی در کنار آبراه‌های اوپسالا را انتخاب کرده باشید، مقاطع مختلف دانشگاهی سوئد علی‌رغم داشتن سختی دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی شینگن، برای شما بسیار با ارزش و موثر خواهد بود.

قرارگیری سوئد در مجاورت سایر کشورهای اروپایی و مطرح حوزه شینگن موجب شده تا دانشجویان در حال تحصیل در سوئد فرصت تعامل و تجربه کارآموزی و کار در کنار برترین برندهای دنیا و بازار کار بین‌المللی را به دست آورده و از این طریق رزومه کاری درخشانی را برای خود رقم بزنند.

هم‌چنین امکان دریافت ویزای همراه تحصیلی برای همراهی همسر و فرزندان دانشجو، سوئد را به مقصد مناسبی برای تحصیل، کار و کسب درآمد بالا برای ایرانیان متقاضی ادامه تحصیل در این کشور بدل کرده است.

شرایط تحصیل در ترکیه حتی رایگان

اما در این میان، از بهترین فرصت‌های ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌توان به تحصیل در قطب توریستی معروف دنیا یعنی کشور زیبای ترکیه اشاره کرد.

کشور تاریخی ترکیه که از دیرباز جزو مقاصد جذاب توریستی و مناطق مهم تجاری آسیا و اروپا محسوب می‌شده، اکنون با برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و بین‌المللی و به دلیل هزینه تحصیلی و زندگی ارزان در ترکیه به یکی از مقاصد برتر تحصیلی جهان نیز بدل شده که دانشجویان زیادی را به این کشور هدایت میکند.

دانشگاه‌های بین‌المللی ترکیه هم‌چون سایر دانشگاه‌های برتر دنیا از استاندارد آموزشی بالایی برخوردار بوده و علی‌رغم صدور مدارک دانشگاهی مورد تائید در اقصی نقاط جهان، از هزینه تحصیل مناسب و بسیار پایین‌تری در قیاس با سایر مقاصد تحصیلی برخوردار است.

دانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در ترکیه می‌توانند علاوه بر برخورداری از هزینه‌های پایین‌تر تحصیلی، بدون نیاز به دریافت ویزا و ارائه مدرک زبان انگلیسی به تحصیل در این کشور بپردازند.

از این رو به ثمر رسیدن پروسه تحصیل در ترکیه بدون موانعی هم‌چون نبود شرط سنی و گپ تحصیلی، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و دشواری‌های دریافت ویزا، بسیار سهل و آسان خواهد بود.

شما می‌توانید با دریافت کارت اقامت تحصیلی، گذراندن دوره پیش‌نیاز کالج و آزمون زبان تومر و یوس YOS، از دانشگاه‌های دولتی و کم هزینه ترکیه پذیرش گرفته و به اقتضای رشته تحصیلی خود، به زبان ترکی و یا انگلیسی به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه مشغول شوید.

بنابراین به دلیل مزایای مهمی نظیر هزینه‌های مناسب تحصیل و زندگی، امکان انجام کار دانشجویی و دریافت بورسیه تحصیلی و نزدیکی مسافت با ایران، بسیاری از ایرانیان کشور ترکیه را برای ادامه تحصیل در خارج انتخاب می‌کنند.

اما بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که امکان دریافت بیمه خدمات درمانی بدون نیاز به انتظار سه ماهه و  فرصت کار در بازار کار فعال بین‌المللی در ترکیه، مزید بر علت شده و محبوبیت این کشور را نزد دانشجویان ایرانی دوچندان کرده است.

از این رو با توجه به فرصت‌ها و مزایای ذکر شده، شما می‌توانید در کمترین زمان، با بهره‌مندی از مشاوره تحصیلی و پرداخت هزینه‌های لازم، به برترین مقاصد تحصیلی دنیا رفته و آینده درخشانی را برای خود رقم بزنید.

انتهای رپرتاژ خبری

نظر شما