شناسهٔ خبر: 34168318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان قرچک:

بحران کم‌آبی و افت کیفی نداریم

منطقه جنوب شرق تهران

فرماندار قرچک با اشاره به اینکه در حال حاضر بحران کم‌آبی در شهرستان قرچک وجود ندارد و افت کیفی نیز اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: با توجه به شدت گرما و ذخایر محدود آب باید همه دست به دست هم دهیم تا در شرایط بحرانی کم‌آبی قرار نگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بهمن خطیبی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک که با حضور علیرضا کارگری مدیر عامل آبفای جنوب شرقی استان تهران و معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی، شهردار و دیگر مسئولان شهرستان قرچک با محوریت بررسی راهکارهای مدیریت مصرف آب در بخش‌های مصارف خانگی و غیر خانگی برگزار شد، بر لزوم مدیریت آب سد ماملو توسط آبفای جنوب شرق استان تهران تاکید کرد.

وی از شهروندان و همه ادارات و نهادها خواست در فصل گرما و با توجه به افزایش مصرف آب، واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی را دریابند و در سال رونق تولید همه کمک کنند، حتی لحظه‌ای آب و برق کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی دچار مشکل نشود.

خطیبی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد شیرهای هیدرانت برای مدیریت بحران در شهرستان جانمایی شود، گفت: با توجه به شدت گرما و پایداری دمای فعلی تا اواسط مردادماه و همچنین تولید محدود آب، نیاز است شهروندان و همچنین متولیان بخش صنعتی و خدمات‌رسان شهری و روستایی شرایط را مدیریت کنند تا به بحران نرسیم.

فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه باید مشکل آبیاری فضای سبز رفع شود، افزود: درخواست‌های مردمی در خصوص افت فشار آب به‌حق و به‌جا است لذا آبفای جنوب شرق باید حداکثر تلاش را داشته باشد ضمن اینکه جلوگیری از هدررفت آب در این شرایط بسیار حائز اهمیت است، همچنین آبفای جنوب شرق استان تهران باید ترتیبی اتخاذ کند که آب تخصیصی شهرستان قرچک از سد ماملو کم نشود.

وی با بیان اینکه مدیریت ماملو نیز بهتر است در اختیار مدیریت آبفای جنوب‌شرقی استان تهران باشد تا حق همه شهرستان‌ها ادا شود، افزود: بر اساس گزارشات مردمی افت فشار آب در برخی روستاهای قرچک وجود دارد اما به نسبت برخی روستاهای سایر شهرستان‌ها، قطعی آب نداشته و تنها شهرستانی هستیم که تمام روستاها تحت پوشش آبفای شهری هستند، همچنین در حوزه پدافندی روستاها اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما