شناسهٔ خبر: 34168226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آزمون‌های تخصصی برگزار كنيد، نيروهای زبده شناسایی شوند

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس از مدیرکل ارشاد همدان خواست در تمام رشته‌ها آزمون‌های تخصصی برگزار شود تا ضمن شناسايي توانمندی‌های استان در حوزه نيروی انسانی بتوان از آنها حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی در 40 سال نقش‌آفرینی خود دستاوردهای بسیاری را نصیب ملت بزرگ ایران کرده است اظهار کرد: دشمنان با تحریم به دنبال اعمال فشار اقتصادی بر کشور هستند و از طرف دیگر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ما را هدف گرفته‌اند.

وی راهپیمایی اربعین حسینی را یکی از مصادیق جلوه فرهنگ اسلامی در دنیا دانست و گفت: 500 پژوهشگر در این حوزه به بررسی دلیل حضور پرشور مردم پرداختند و جوابی که گرفتند این بود که «عشق حسینی در قلوب ملت مسلمان جای دارد»، همین موضوع نیز باعث شده آمریکا و اسرائیل این فرهنگ را یک خطر برای خود قلمداد کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به ارزش‌های اسلامی فرهنگ غنی ملت ماست گفت: باید هر روز زمینه بالندگی این فرهنگ محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش هنرمندان را قشری قانع و پرکار دانست و گفت: آن چه جامعه هنرمندان در وهله اول به آن نیاز دارند توجه به جایگاه و تکریم آنهاست.

خجسته با بیان اینکه همدان خطه‌ای مدیرخیز است و توانمند است و این مدیران در سطح استان و کشور اثرگذار هستند، خطاب به مدیرکل جدید ارشاد استان یادآور شد: باید در همه رشته‌ها آزمون‌های تخصصی برگزار شود تا بتوان توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را شناخت و از آن حمایت کرد.

برای ایجاد امید در بین مردم به هنر هنرمندان نیاز داریم

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان نیز ریشه و هویت انقلاب اسلامی را فرهنگی خواند و گفت: ما توانستیم با فرهنگ و ازخودگذشتگی بر رژیمی فائق آییم که ژاندارم منطقه بود.

مصطفی آزادبخت قدرت بی‌نظیر انقلاب اسلامی را ناشی از ایثار رزمندگان، شهدا و جانبازان دانست و بیان کرد: هرچه بتوانیم فرهنگ را تقویت کنیم به اهداف انقلابی کشور دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه دشمنان با تمام توان به میدان آمده‌اند تا در جامعه ناامیدی ایجاد کنند افزود: برای ایجاد امید در بین مردم به هنر هنرمندان نیاز داریم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به وجود وفاق در استان همدان گفت: حاشیه در همدان جایگاهی ندارد به طوری که تمام مدیران تلاش می‌کنند خدمت‌رسانی را سرعت بخشند که رسانه‌ها نیز باید این روحیه را تقویت کنند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات علیرضا درویش‌نژاد در دوران مدیریت خود و علی مرادی‌نور در زمان سرپرستی اداره ارشاد گفت: تمام اهالی فرهنگ و هنر در این عرصه تلاش کردند و کشتی فرهنگ را تا اینجا هدایت کردند.

آزادبخت با بیان اینکه احمدرضا احسانی از افراد باسابقه و خوش فکر است که از امروز به عنوان مدیرکل ارشاد در استان فعالیت خواهد کرد گفت: امسال سال حساسی است و به فرهنگ و فرهنگسازی نیاز مبرم داریم که مدیرکل جدید باید با این رویکرد پیش رود.

برای تمام متقاضیان اجرای موسیقی مجوز صادر شد

علی مرادی‌نور نیز که پنج ماه مسئولیت سرپرستی اداره ارشاد را بر عهده داشت در این مراسم اظهار کرد: همه موضوعات و مفاهیم در یک جامعه زیرمجموعه فرهنگ محسوب می‌شود و نگاه ما در حوزه ارشاد اسلامی نیز بر مبنای توسعه فرهنگ عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه بنده خادم ملت هستم و طی پنج ماه مسئولیتی که در ارشاد داشتم سعی کردیم عرصه فرهنگ را پیش ببرم گفت: از حمایت همه مدیران و هنرمندان در مدت مسئولیتم قدردانی می‌کنم.

مرادی‌نور با اشاره به اینکه در زمان سرپرستی‌ام 2.5 میلیارد تومان کسری اعتبار داشتیم که سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه کمک بسیاری کردند افزود: در این مدت برای تمام متقاضیان اجرای موسیقی مجوز صادر شد و نسبت به برنامه‌های دهه کرامت در قالب هفته رضوی نیز اقدام کردیم.

انتهای پیام/ 89003/

نظر شما