شناسهٔ خبر: 34168197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایسنا از آئین تکریم نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان گزارش می دهد

وحدت مسئولان و علما در هرمزگان موج می زند

نمایندگی هرمزگان

آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در هرمزگان با حضور مسئول دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، در این مراسم حجت الاسلام محمد عبادی زاده به عنوان نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس معرفی و از زحمات آیت الله نعیم آبادی تجلیل به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در هرمزگان با حضور مسئول دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این مراسم از 29 سال مجاهدت و تلاش آیت الله نعیم آبادی در مسئولیت های نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و دوران انقلاب اسلامی و علم و فقاهت تجلیل د.

در حکمی از سوی مقام معظم رهبری، روز گذشته(26 تیر) حجت الاسلام محمد عبادی زاده به عنوان نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منصوب شد.

فریدون همتی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، اظهار کرد: انتصاب حجت‌الاسلام عبادی زاده جای خوشحالی و تقدیر دارد و باید خدمات مثال‌زدنی آیت‌الله نعیم‌آبادی را ارج نهیم که به‌واقع شایان تقدیر است.

وی با بیان اینکه نقش آیت‌الله نعیم‌آبادی در استان هرمزگان هیچ‌گاه از حافظه مردم فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: مردم استان هرمزگان قدردان اعتماد مقام معظم رهبری در انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده هستند که نشان داد هرمزگان سرشار از استعدادهای درخشان حوزوی و دانشگاهی است .

همتی با اشاره به اینکه این انتصاب موج تحکیم وحدت آحاد مختلف جامعه در هرمزگان خواهد بود، اظهار کرد: هرمزگانی‌ها همواره نقش بی‌بدیلی در امنیت و وحدت کشور داشته و دارند .

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی در هرمزگان موج می‌زند، خاطرنشان کرد: وحدت مسئولین، علما، ائمه جمعه، نخبگان و مردم در تمامی شرایط مثال‌زدنی است و با تلاش و کوشش کم‌نظیر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید هستند .

استاندار هرمزگان ادامه داد: هماهنگی مناسب بین شورای تأمین استان هرمزگان سبب شده که امنیتی کم‌نظیر در مرزهای استان به وجود آید.

همتی با اشاره به اینکه شرایط هرمزگان خوب و با نشاط و مورد استقبال سرمایه‌گذاران است، اضافه کرد: استان هرمزگان با دارا بودن بزرگ‌ترین بنادر کشور بیش از 54 درصد واردات و صادرات کشور را بر دوش می‌کشد .

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی و شیلات هرمزگان دارای استعدادی بی‌نظیر است، افزود: به دنبال جذب ظرفیت‌های مردمی برای رونق تولید، اشتغال و درآمدزایی هستیم .

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان دارای مردمی متدین و انقلابی است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا آثار تحریم‌ها را در هرمزگان به حداقل برسانیم و نقشه‌های استکبار را خنثی کنیم .

وی با بیان اینکه باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم، افزود: امروز در شرایطی دفاعی از کشور در شرایط مطلوب، عزتمندانه و اقتدارآمیزی هستیم که در بستر اقتصادی هم باید به چنین اقتداری برسیم.

همتی استان هرمزگان را استانی مهاجرپذیر دانست و عنوان کرد: مردم هرمزگان نجیب، شریف و متدین هستند که در سایه وحدت و همدلی به دنبال توسعه کشور هستند .

وی با بیان اینکه خدمات آیت‌الله نعیم‌آبادی همواره در قلب هرمزگانی‌ها می‌ماند، تصریح کرد: استقبال باشکوه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده نشان‌دهنده وحدتی باشکوه و مثال‌زدنی در استان هرمزگان است.

مردم هرمزگان همچون گذشته در رکاب نماینده ولی‌فقیه در استان خواهند بود

امام‌جمعه شهرستان جاسک گفت: همه مردم هرمزگان همچون گذشته که پشتیبان آیت‌الله نعیم‌آبادی بودند اکنون در رکاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده خواهند بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدکاظم مناقبیان، اظهار کرد: به نمایندگی از ائمه جمعه سراسر هرمزگان پشت تریبون قرار گرفتم تا از خدمات آیت‌الله نعیم‌آبادی تقدیر کنم.

وی با بیان اینکه امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان هرمزگان عطر ولایت در سراسر استان پیچیده است، تصریح کرد: عالم فرهیخته و رجل مجاهدی که سه دهه از عمر خود را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در استان هرمزگان گذراند را تکریم می‌کنیم.

مناقبیان با اشاره به اینکه آیت‌الله نعیم‌آبادی عالمی مجاهد و محور وحدت و همدلی بود، اظهار کرد: حضور گسترده علمای اهل سنت در کنار علمای شیعه در مراسم امروز نشان‌دهنده عملکرد وحدت‌آفرین نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله نعیم‌آبادی را هرمزگانی می‌دانیم و خدماتش هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

امام‌جمعه شهرستان جاسک با اشاره به اینکه انتصاب فرزندی شایسته از استان هرمزگان در سمتی کلان و راهبردی سبب خوشحالی مردم هرمزگان شد، اضافه کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده فردی با اخلاق، متدین و عالمی مجاهد است که بارقه‌های امید بار دیگر در استان هرمزگان زنده شد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که مقام معظم رهبری که به این نیروی عظیم هرمزگانی اعتماد کردند، افزود: نخبگان علمی و علمای با فضیلت همگی از این انتصاب مسرور شدند .

مناقبیان با اشاره به اینکه همه مردم هرمزگان همچون گذشته که پشتیبان آیت‌الله نعیم‌آبادی بودند اکنون در رکاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده خواهند بود، عنوان کرد: هرمزگان استانی متفاوت به سایر نقاط کشور است که همدلی، اتحاد و وحدت بین دولت، مردم، ائمه جمعه و اقوام و مذاهب مثال‌زدنی است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی پایه وحدت مثال‌زدنی علمای اهل سنت و شیعه در هرمزگان بود

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: وحدت علمای اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان مثال‌زدنی است که پایه این وحدت آیت‌الله نعیم‌آبادی بود و این دستاورد مهم شایسته تقدیر است.

به گزارش ایسنا، سید عبدالباعث قتالی اظهار کرد: حقیقتاً واژه نور در قرآن کریم با اهمیت است و این به سمت جلو رفتن و روشن شدن است .

وی با بیان اینکه اکنون پس از جهل سال از انقلاب اسلامی همگی شادمان و خرسند در کنار وحدت کنار هم قرارگرفته‌ایم، تصریح کرد: 29 سال فضای خطبه، سخنرانی، جو انقلابی در ید آیت‌الله نعیم‌آبادی بود و ایجاد وحدت و تعامل پسندیده وی قابل‌تقدیر بود .

قتالی با اشاره به اینکه کتابخانه آیت‌الله نعیم‌آبادی ذخیره مهمی برای علمای هرمزگان بود، اظهار کرد: معرفت و شناخت مقام معظم رهبری از اهمیت استان هرمزگان در حکم انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نشان‌دهنده توجه نظام جمهوری اسلامی به این استان است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت علمای اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان مثال‌زدنی است که پایه این وحدت آیت‌الله نعیم‌آبادی بود و این دستاورد مهم شایسته تقدیر است .

امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده فرزند برومند هرمزگان است و بی‌شک توصیه‌های مقام معظم رهبری سبب فصل زرین دیگری در هرمزگان خواهد بود، اضافه کرد: علم پروری، مشارکت در امور خیر، تنفر از افراطی‌گری و وحدت از خصایص مهم هرمزگانی‌هاست.

دستان رهبری را برای انتخاب یک هرمزگانی در جایگاه نماینده ولی‌فقیه می‌بوسیم

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خاشعانه دستان مقام معظم رهبری را می‌بوسیم که فرزندی از دیار هرمزگان را در جایگاه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان قرار دادند.

به گزارش ایسنا، حسین هاشمی تختی افزود: با توجه به کسالت محمد آشوری(رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس) به نمایندگی از مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس امروز به ایراد سخنرانی می‌پردازم.

وی ادامه داد: خاشعانه دستان مقام معظم رهبری را می‌بوسیم که فرزندی از دیار هرمزگان را در جایگاه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان قرار دادند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این انتخاب آرامشی به جامعه بازگشت و عالمی از بهترین‌ها در جایگاه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان قرار گرفت.

هاشمی تختی با بیان اینکه انصافاً در استانی هستیم که موضوعات مختلفی برای اختلاف وجود دارد، تصریح کرد: آیت‌الله نعیم‌آبادی با درایت اختلاف‌ها را خنثی کرد و سهم عمده‌ای در وحدت امروز هرمزگان دارد و خدمات بی‌شائبه وی را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: کار اساسی آیت‌الله نعیم‌آبادی نهضت مسجد سازی در استان هرمزگان است که در سراسر استان نیز متبلور شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده از بین گزینه‌های مختلف نیز برگزیده شد که چهره علمی، امتحان پسندیده و مورد وثوق مردم و مورد اعتماد مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: هرمزگان استانی است که مردم مدافعین مرزهای کشورمان و خلیج‌فارس هستند و همواره برای حفظ کیان کشورمان ایستاده‌اند.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه هر شناور در هرمزگان ناوچه‌ای در مقابل دشمنان است، عنوان کرد: اولین کسی خواهم بود که در صورت لزوم مجلس را ترک و با ندای مقام معظم رهبری مقابل دشمنان در صحنه نبرد می‌ایستم.

وی خاطرنشان کرد: درخواست مردم هرمزگان این است که هرساله در روز خلیج‌فارس یا 12 تیر سالروز شهدای ایرباس به دیدار مقام معظم رهبری بروند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان هرمزگان با تمام ویژگی‌هایش الگویی برای تمامی نقاط کشور است که در شرایط جنگ اقتصادی، هرمزگان تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

وی در پایان گفت: با وجود استاندار دلسوز و مجمع نمایندگان همراه فضای کار و تلاش در هرمزگان به وجود آمده است.

یک‌لحظه از گذشت عمرم در هرمزگان تأسف نمی‌خورم/ بازهم به هرمزگان خواهم آمد

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: مردم هرمزگان طی این 29 سال همواره حامی و دل‌بسته به دین و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بودند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی اظهار کرد: از مقام معظم رهبری به‌واسطه فرصت 29 ساله خدمت در هرمزگان تشکر می‌کنم .

وی ادامه داد: در زمان خدمتم در دامغان، نامه نوشتم که با توجه به حضور عالمان برجسته در دامغان نیازی به بنده نیست و به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نامه نوشتم و این موضوع را مطرح کردم .

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: پس‌ازآن بدون شناخت به هرمزگان آمدم که زمینه کار وجود داشت و به‌واسطه این اعتماد قدردان مقام معظم رهبری هستم .

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه از یک‌لحظه از گذشت عمرم در هرمزگان تأسف نمی‌خورم، تصریح کرد: مردم هرمزگان طی این 29 سال همواره حامی و دل‌بسته به دین و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بودند .

وی افزود: سال نخستی که به هرمزگان آمدم با امروز قابل قیاس نیست؛ بشاگرد آن زمان تنها کپر بود اما امروز همه‌چیز در آن منطقه وجود دارد .

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: در آن سال‌ها حوزه علمیه و دانشگاه در هرمزگان وجود نداشت و درس‌های دینی در مساجد ارائه می‌شد .

وی ادامه داد: هفتاد هزار دانشجو، هزاران عالم سنی و شیعه و هزاران نویسنده امروز برگ زرینی در دفتر استان هرمزگان است که به ثبت رسیده است .

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه باید بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی را بارها مطالعه کنیم، عنوان کرد: این بیانیه حاوی نکات مهم و ارزشمندی است و جان‌مایه انقلاب اسلامی است که باید مورد تفسیر قرار گیرد و تمامی ابعادش موردبررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بیانیه دو عامل «امید به آینده و ما می‌توانیم» را عوامل رشد جامعه ذکر شده که باید به عملی کردن آن بکوشیم .

نماینده سابق ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: امروز موشک ساخت دست جوانان ایرانی خواب را از چشمان ترامپ و اسراییلی‌ها ربوده است .

وی با بیان اینکه اگر همان رویه‌ای که در بحث نظامی پیش گرفتیم در بحث اقتصادی پیش بگیریم، دوساله تمامی مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود .

آیت‌الله نعیم‌آبادی باید فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود، اضافه کرد: کار پشت‌میزنشینی نیست بلکه باید کار را به‌درستی تعبیر کنیم .

وی با تقدیر از استاندار، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس، علمای شیعه و سنی و آحاد مردم، اظهار کرد: حجت اسلام والمسلمین عبادی زاده فردی تلاشگر، مردمی، خاکی، متواضع، گشاده‌رو است که این انتصاب را به مردم استان هرمزگان تبریک می‌گویم و از مقام معظم رهبری متشکریم که این عالم بزرگوار را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان انتصاب کردند .

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه بازهم به هرمزگان خواهم آمد، گفت: برنامه بدرقه ندارم و از تمامی مردم خداحافظی می‌کنم .

وی با اشاره به اینکه چند عکس، کتاب و یک قالیچه چیز دیگری نداشتم و با خود نخواهم برد، تصریح کرد: کتاب عضوی جدانشدنی از بنده است و هیچ‌گاه نمی‌توانم کتاب را از خود جدا کنم و عشق من کتاب‌هایم است .

مسجد جامع بندرعباس جلوه ماندگاری از حضور آیت‌الله نعیم‌آبادی در هرمزگان است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: آیت‌الله نعیم‌آبادی فردی عالم، دانشمند و جلوه‌های ماندگاری از خود در هرمزگان بر جای گذاشت که مسجد جامع بندرعباس نمونه بارز این ویژگی‌هاست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ حاج علی‌اکبری اظهار کرد: نماز جمعه یک لطف بزرگ خداوند برای جامعه بود که به لطف پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه ما یکپارچه در سراسر ایران اسلامی، نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه از گفتمان انقلاب اسلامی تا تزریق روحیه مقاومت در جامعه همگی از برکات نماز جمعه است، اظهار کرد: امیدواریم در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه موفق شویم رهنمودهای مقام معظم رهبری را به برنامه عمل برسانیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: این مراسم و حضور باشکوه آحاد مردم نشان‌دهنده محبوبیت و جایگاه آیت‌الله نعیم‌آبادی است.

حاج علی‌اکبری اظهار کرد: آیت‌الله نعیم‌آبادی فردی عالم، دانشمند و جلوه‌های ماندگاری از خود در هرمزگان بر جای گذاشت که مسجد جامع بندرعباس نمونه بارز این ویژگی‌هاست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یادآور شد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده فردی مؤمن و کاردان است که با حفظ تجربیات گذشته و ابتکارات جدید راه آیت‌الله نعیم‌آبادی را ادامه خواهد داد.

وی گفت: جایگاه نماینده ولی‌فقیه جایگاهی رفیع است که باید قدر این جایگاه را بدانیم.

امیدوارم بتوانم چشم و گوش مردم استان هرمزگان باشم

نماینده جدید ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: امیدوارم در طول دوران مسئولیتم شرمنده مقام معظم رهبری و مردم نشده و بتوانم خدمتگزاری برای مردم استان هرمزگان باشم.

به گزارش ایسنا، محمد عبادی زاده نیز در این آئین اظهار کرد: مراتب تشکر و قدردانی خود را خدمت تمامی حاضرین و به‌ویژه مهمانان این مراسم اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری، دیده‌بان و ناخدای کشتی انقلاب اسلامی در میان امواج سهمگین دنیای امروز که جامعه اسلامی را به صراط مستقیم هدایت می‌کنند، به‌واسطه اعتمادشان به بنده حقیر تشکر می‌کنم و امیدوارم ظرفیت و قدرت تحمل و توانمندی را در جهت عملیاتی کردن رهنمودهای ایشان داشته باشم.

نماینده جدید ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: بر اساس سه اصل هدایت، نظارت و حمایت  مأموریت ائمه جمعه استان‌ها بتوانم با سرلوحه گفتمان سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری گام مهمی در جهت حرکت چرخ انقلاب اسلامی بردارم.

عبادی زاده با بیان اینکه امیدوارم در بعد نظارتی بتوانم به‌عنوان چشم و گوش مردم استان هرمزگان بوده و مطالباتشان را بازگو کنم، تصریح کرد: امیدوارم در جهت رفع مشکلات هم کمک‌کننده مردم باشم و هم کارگزاران ایران اسلامی.

وی افزود: امیدوارم با تزریق روحیه امید و ارائه خدمات کارگزاران انقلاب اسلامی مانع از نقشه‌های دشمنان شده و نور امید را در جامعه روشن کنیم.

نماینده جدید ولی‌فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: امیدوارم در کنار مردم استان هرمزگان همان‌طور که در بیانات مقام معظم رهبری اشاره شده بود، بتوانم در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی حرکت کرده و بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری را عملی کنم.

عبادی زاده در پایان عنوان کرد: امیدوارم در طول دوران مسئولیتم شرمنده مقام معظم رهبری و مردم نشده و بتوانم خدمتگزاری برای مردم استان هرمزگان باشم.


 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما