شناسهٔ خبر: 34167989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رهیافت اخلاق محوری در برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران

شهرداری تهران

مجید رباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ایجاد نشاط بر اساس آموزه‌های اسلامی، ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، توسعه اماکن ورزشی، ارتقای سطح آموزش ورزش همگانی و نهایتا استفاده از ظرفیت‌های ورزشی از برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، سرپرست این سازمان با اشاره به تاکید اسلام بر اخلاق مداری و همچنین اهمیت ورزش در جامعه اظهار داشت: همانطور که فقدان امنیت می‌تواند سبب ایجاد اختلال در زندگی شود، نبود سلامت نیز می تواند  موجب آسیب جسمی شود، لذا برای داشتن جسمی سالم  ورزش امری ضروری واجتناب ناپذیر است اما ورزشکاران باید اخلاق اسلامی را الگوی رفتار خود قرار دهند و ضمن آشنایی با سیره و خلق و خوی بزرگان با انگیزه در مسیر اولیاء و انبیاء قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام، همواره به عنوان دین کامل و جهان‌شمول به تمامی زوایای یک زندگی سالم به عنوان پیش‌نیاز تندرستی می‌اندیشد، افزود: در آموزه های اسلامی، مسلمانان به استفاده از ابزارهای شادی آفرین، مانند نگاه به سبزه و چمن و جنگل، نگاه به آب جاری، پیاده روی در طبیعت، اسب سواری، شنا و ورزش های دیگر تشویق شده اند. این ورزش ها با ایجاد تعادل در سیستم عصبی، گردش خون، گوارش و از سوی دیگر تعادل اعصاب و آزاد کردن انرژی، نشاط و شادابی در انسان ایجاد می کنند.

بدین منظور در سازمان ورزش برنامه‌هایی با رویکرد فرهنگی و رهیافت اخلاق محوری در نظر گرفته شده است. به همین دلیل رویکرد برنامه‌ها اخلاق محوری با پیوست‌های فرهنگی به ویژه ترویج فضائل اخلاقی وگسترش تعالیم اسلامی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظر شما