شناسهٔ خبر: 34165895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سرپرست معاونت تربیت بدنی:

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای تجهیزات ورزشی مدارس خراسان شمالی

خراسان شمالی- سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای تامین و خرید تجهیزات ورزشی مدارس در نظر گرفته شده است که این تجهیزات تا دو ماه دیگر در مدارس استان توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مهدی خطیب زاده اظهار داشت: توزیع تجهیزات ورزشی در مدارس کم برخوردار و محروم استان انجام می شود.

وی توسعه فعالیت های ورزشی را از اولویت های این معاونت عنوان کرد و افزود: راه اندازی کلاس های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر در دستور کار است و این کلاس ها در تمامی شهرستان های استان انجام می شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کلاس های درس تربیت بدنی دختران، در سالن های سرپوشیده برگزار می شود.

به گفته خطیب زاده، تا کنون کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد ما آموزش مهارت های ورزشی است و المپیاد درون مدرسه ای و یا ورزش قهرمانی در گام بعدی مورد توجه است اظهار داشت: بخش زیادی از ورزش آموزشی از طریق درس تربیت بدنی در مدارس انجام می شود و هدف توسعه ورزش و یادگیری مهارت های ورزشی به دانش آموزان است تا به عنوان شهروند، حداقل نیاز های مهارتی را کسب کنند.

خطیب زاده درباره المپیاد درون مدرسه ای گفت: المپیاد درون مدرسه ای گام مهمی برای شناسایی استعدادهای برتر و سوق دادن آن به سمت و سوی ورزش قهرمانی است و هیات های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برای شناسایی ورزشکاران مستعد می توانند دانش آموزان با پتانسیل المپیاد درون مدرسه ای را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به ورزش حرفه ای و قهرمانی هم توجه داشته و در قالب فدراسیون ورزش دانش آموزی و هیات های ورزش دانش آموزی به آن پرداخته است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود، فدراسیون ورزش دانش آموزی در هر استان یک هیات ورزشی دارد و دانش آموزان در رشته هایی چون فوتبال، فوتسال، تنیس روی میز و دو و میدانی فعالیت دارند.

نظر شما