شناسهٔ خبر: 34163175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

عملکرد سیاه‌وسفید ملی‌پوشان تکواندو/ پنجمی سروقامتان در لیگ ملت‌های والیبال/ کالدرون پرسپولیسی‌ها را شوکه کرد!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از بررسی و آنالیز تمرینات بازیکنان در ترکیه با توجه به شرایط و نیازهای تیم و تفکرات فنی خود، سروش رفیعی و مصلح را از فهرست بازیکنان مدنظر خود خارج کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

بازنده هفته: تیم‌ ملی تکواندو بانوان

سی‌امین دوره مسابقات یونیورسیاد ایتالیا در حالی به پایان رسید که تیم‌ تکواندو بانوان با داشتن 5 نماینده در این بخش تنها با کسب یک مدال برنز به کار خود پایان داد. تیم تکواندو بانوان ایران با ترکیب ناهید کیانی، پریسا جوادی، زهرا شیدایی، ملیکا میرحسینی و حدیثه پورکاظمی در رقابت‌های یونیورسیاد شرکت کرد و به یک مدال برنز دست یافت. پیش از این نیز هوگوپوشان ایران در مسابقات جهانی عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند که احتمال می‌رود اگر تکواندو بانوان بخواهد در سالی که المپیک را در پیش داریم این روند را ادامه بدهد بدون شک در میدان بزرگ و مهمی چون المپیک هم باید شاهد این نتایج باشیم.

برنده هفته: تیم‌ ملی تکواندو مردان

تیم‌ملی تکواندو مردان با ترکیب آرمین هادی پور، سروش احمدی، عرفان ناظمی، امیر محمد بخشی، میرهاشم حسینی و مهران برخورداری در سی‌امین دوره مسابقات یونیورسیاد حاضر شد و در نهایت با کسب عنوان قهرمانی در بخش تیمی و چهار مدال طلا در بخش انفرادی به کار خود پایان داد.

نقد هفته: عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها

پرونده لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ با شکست تیم ملی ایران برابر برزیل در شیکاگو بسته شد و ملی پوشان والیبال که با ۱۲ پیروزی و ۳۶ امتیاز به عنوان تیم دوم جدول رده‌بندی در مرحله مقدماتی، گام در مرحله نهایی مسابقات گذاشته بود در این مرحله با قبول دو شکست مقابل تیم‌های لهستان و برزیل از راهیابی به نیمه نهایی بازماند. والیبال ایران که در آستانه رقابت‌های انتخابی المپیک با تمام ستاره‌هایش برای تاریخ سازی در لیگ ملت‌ها حاضر شد حال با یک تیم خسته و کسب عنوان پنجمی به کارش پایان داد تا کم‌تر از یک ماه دیگر خود را برای حضور در رویداد مهم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو مهیا کند.

مسابقه هفته: بازی ایران-برزیل

تیم‌ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال سه بر دو مقابل برزیل شکست خورد و در رتبه پنجم قرار گفت. ایران ست‌های اول و دوم را ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۳ به برزیل باخت و دو ست بعدی را ۲۶-۲۴ و ۲۵-۲۰ برنده شد. در نهایت ایران در ست پنجم با ۱۵ امتیاز در برابر ۱۰ امتیاز بازی را واگذار کرد.

شخصیت هفته: سروش رفیعی

گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از بررسی و آنالیز تمرینات بازیکنان در ترکیه با توجه به شرایط و نیازهای تیم و تفکرات فنی خود، سروش رفیعی و مصلح را از فهرست بازیکنان مدنظر خود خارج کرد، فهرستی که واکنش سایر بازیکن های این تیم را به همراه داشت. پس از آنکه رفیعی در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، خلیل زاده همبازی صمیمی او در پرسپولیس به این اتفاق واکنش نشان داد.

نظر شما