شناسهٔ خبر: 34162595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خالی بودن ۱۱۰ صندلی فوق تخصص در برخی از رشته‌های پزشکی

قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: ۱۱۰ صندلی مقطع فوق تخصص برخی از رشته‌های پزشکی خالی مانده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است در فضای مجازی اخباری مبنی بر پنج ساله شدن طول دوران تخصص در برخی از رشته ها منتشر شده است که به گمان برخی از افراد این مسئله به ضرر حوزه سلامت و پزشکی کشور است.

  در همین رابطه اسماعیل ایدنی  قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان ، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی تخصصی کشور پذیرش در رشته‌هایی مانند جراحی قلب از مقطع پزشک عمومی به صورت پیوسته تا فوق تخصص انجام می‌شود و در این طرح  هزینه تحصیل تا مقطع فوق تخصص کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای اخذ مدرک فوق تخصص به صورت پیوسته دانشجویان پس از گذراندن ۴ سال در آزمون‌هایی شرکت می‌کنند و در صورت کسب قبولی می‌توانند تا مقطع فوق تخصص به صورت مستقیم ادامه تحصیل دهند و اگر در آزمون‌های مربوطه نمرات لازم را کسب نکنند و یا مهارت‌های آن‌ها برای مقطع فوق تخصص احراز نشود در همان رشته مادر می‌توانند تخصص خود را بگیرند.

ایدنی بیان کرد: به دلیل طولانی بودن دوران تحصیل در مقطع فوق تخصص غیر پیوسته بسیاری از افراد تمایلی به ادامه تحصیل در رشته‌هایی مانند جراحی قلب را ندارند.

قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از مشکلات عمده دانشگاه‌ها در رشته‌هایی مانند فوق تخصص جراحی قلب این است که فارغ التحصیلان در سن بالا وارد بازار کار شده به همین دلیل خیلی از دانشجویان انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل تا مقطع فوق تخصص را ندارند.

وی اظهار کرد: پذیرش دانشجویان در رشته‌هایی مانند جراحی قلب به صورت پیوسته تا مقطع فوق تخصص با هدف پاسخ به نیاز‌های کشور است، زیرا در سال گذشته از میان ۳۷۰ صندلی در مقطع فوق تخصص ۱۱۰ صندلی خالی مانده است.

 

خالی بودن ۱۱۰ صندلی مقطع فوق تخصص در برخی از رشته‌ها مقاطع فوق تخصص برخی از رشته‌ها در سال گذشته / تصویب تحصیل پیوسته تا مقطع فوق تخصص برخی رشته‌ها با هدف ایجاد انگیزه در بین دانشجویان

انتهای پیام/

 

 تصویب تحصیل پیوسته تا مقطع فوق تخصص

نظر شما