شناسهٔ خبر: 34162509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود بیست هزار زائر ایرانی به مدینه منوره

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از مدینه منوره، بیش از بیست هزار زائر ایرانی تا چهارشنبه شب با 88 پرواز از استان های کشورمان وارد مدینه النبی شده اند.نیمی از این زائران در روزهای گذشته از مدینه منوره خارج و با پوشیدن لباس احرام، وارد مکه مکرمه شده اند. 
ورود بیست هزار زائر ایرانی به مدینه منوره ورود بیست هزار زائر ایرانی به مدینه منوره ورود بیست هزار زائر ایرانی به مدینه منوره

ستاد مدینه سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ورود حجاج کشورمان به شهر پیامبر (ص) روند طبیعی دارد و 9417 زائرایرانی در قالب 66 کاروان چهارشنبه شب در مدینه منوره بسر می برند. تاکنون بیش از 10100 زائر بعد اقامت پنج روزه در مدینه عازم مکه مکرمه شده اند.
این افراد در قالب 70 کاروان پس از محرم شدن در مسجد شجره برای انجام اعمال عمره تمتع با اتوبوس های بین شهری به مکه اعزام شدند. ستاد مکه سازمان حج و زیارت نیز آمار زائران ایرانی را که از فرودگاه جده وارد خاک عربستان و به مکه منتقل شده اند، 5307 نفر اعلام کرد. این افراد با 22 پرواز در قالب 37 کاروان از 24 تیر وارد فرودگاه جده شده اند و پس از محرم شدن در میقات جحفه، به بیت الله الحرام مشرف شدند.
امسال بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» عازم سرزمین وحی می شوند.

نظر شما