شناسهٔ خبر: 34162354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

خداحافظی صلاح از تیم ملی مصر 

منبع نزدیک به ستاره مصری لیورپول به خبر خداحافظی او از بازی‌های ملی بعد از ناکامی در جام ملت‌های آفریقا واکنش نشان داد. محمد صلاح امید اصلی مصر برای قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ بود. مصر میزبان این رقابت‌ها بود اما حذف تلخ و زود هنگامی داشت و از صعود به جمع ۸ تیم هم بازماند. بعد از حذف زود هنگام مصر از جام ملت‌های آفریقا انتقادها از محمد صلاح بالا گرفت و خبرهای زیادی درباره خداحافظی او از بازی‌های ملی به گوش رسید. سایت عربی اسپورت ۳۶۰ تاکید کرد که صلاح قصد خداحافظی از بازی‌های ملی را ندارد. یکی از نزدیکان این بازیکن در گفت و گویی که با این سایت داشت تاکید کرد که صلاح به پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش افتخار می‌کند و فعلاً قصد خداحافظی از بازی‌های ملی را ندارد. محمد صلاح فصل بسیار خوبی را با لیورپول پشت سر گذاشت و توانست با پیراهن این تیم عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او اگر در جام ملت‌های آفریقا هم می‌درخشید و مصر را قهرمان می‌کرد شانس کسب توپ طلا را داشت اما با این شرایطی بعید است که حتی جزو سه گزینه نهایی هم قرار بگیرد.

استوکس به یک تیم دسته دومی در ترکیه پیوست

مهاجم فصل قبل تراکتورسازی با امضای قراردادی به عضویت تیم آدانااسپور ترکیه در آمد. آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی پیشین تراکتور که سابقه بازی در سلتیک اسکاتلند را داشت، با امضای قراردادی به عضویت تیم آدانااسپور در لیگ دسته دوم ترکیه درآمد. این تیم فصل قبل در آستانه صعود به لیگ برتر ترکیه بود ولی در هفته های پایانی نتوانست امتیازهای لازم را به دست بیاورد و از صعود به لیگ برتر بازماند و امسال با حضور استوکس و اندرسون بازیکن پیشین منچستریونایتد، آن‌ها به حضور در لیگ سطح اول فوتبال ترکیه چشم دارند.
این بازیکن ایرلندی که بهترین گلزن فصل قبل تیمش بود، به دلیل مشکلات مالی که در تراکتور داشت تصمیم به جدایی از این تیم گرفت.

مقصد میلاد محمدی مشخص شد

به نظر می‌رسد کار انتقال میلاد محمدی به تیم «خنت» بلژیک تمام شده است و قرارداد این بازیکن با تیم جدید خود به زودی امضا می‌شود. میلاد محمدی، مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران که در تیم اخمت گروزنی پا به توپ بود، قراردادش به پایان رسیده است و در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می‌شود. محمدی که برای فصل جدید از چند تیم پیشنهاد داشت تصمیم گرفته است تا خنت بلژیک را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کند. او به همراه مدیربرنامه‌های خود در بلژیک حضور دارد و قصد دارد به‌زودی قرارداد خود را با این تیم امضا کند. میلاد محمدی بازیکن ایرانی که در جام جهانی نیز برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و همگان او را با پرتاب اوت آکروباتیک به یاد می‌آورند، قابلیت بازی در سمت چپ و راست خط دفاعی را دارد و به همین خاطر می تواند کمک زیادی به تقویت خط دفاعی خنت برای فصل جدید لیگ بلژیک کند. خنت که اردوی پیش فصل خود را شروع کرده است امشب در دیداری دوستانه برابر آلکمار هلند قرار خواهد گرفت.

با پرسپولیس به توافق رسیدم

هافبک عراقی پرسپولیس خبر داد که با باشگاه پرسپولیس برای تمدید قراردادش به توافق رسید. بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس در مصاحبه با شبکه «الکاس» قطر درباره آینده اش با پرسپولیس گفت: با پرسپولیس برای یک فصل دیگر به توافق رسیدم و بزودی قراردادم را امضا می کنم. هیئتی از پرسپولیس به همراه مدیر برنامه هایم اکنون در دوحه هستند تا قرارداد امضا شود من نیز از دو هفته قبل برای درمان مصدومیت در کلینیک اسپایر دوحه به سر می برم. وی افزود: مرحله آخر درمان کتفم را آغاز کردم و به نظرم حضورم در تیم ملی عراق برای رقابت های غرب آسیا خیلی دور از انتظار است چون من برای این مسابقات به آمادگی کامل نمی رسم.

رفیعی و مصلح از پرسپولیس کنار گذاشته شدند

با تصمیم سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و با توجه به ارزیابی کادرفنی از تمرینات، دو تن از بازیکنان از فهرست تیم خارج شدند و در اختیار باشگاه قرار گرفتند. گابریل کالدرون در شرایطی که اردوی آماده‌سازی ترکیه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود،  پس از بررسی و آنالیز تمرینات بازیکنان، با توجه به شرایط و نیازهای تیم و تفکرات فنی خود، سروش رفیعی و شایان مصلح را از فهرست بازیکنان مد نظر خود خارج کرد و آنها را برای تعیین وضعیت و انتخاب‌هایی که خواهند داشت در اختیار باشگاه قرار داد.

قدوس در رده دوم گران‌ترین بازیکنان تاریخ آمیان

نشریه معتبر فرانسوی فهرست ۱۰ بازیکن گران‌قیمت تاریخ تیم فوتبال آمیان را معرفی کرد. به گزارش خبرآنلاین، سامان قدوس با قیمت 4 میلیون یورو رتبه دوم فهرست 10 بازیکن گران‌قیمت تاریخ تیم فوتبال آمیان فرانسه را به خود اختصاص داد. فرانس فوتبال درباره سامان قدوس نوشت: او با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 حضور یافت و از تیم اوسترشوندس سوئد به آمیان فرانسه پیوست. قدوس قادر به نمایش خیره‌کننده است و گاهی بن‌بست‌های شکل‌گرفته تیم آمیا را گشود. منطقی است که سامان قدوس جایگاه اصلی در ترکیب 11 نفره تیم آمیان داشته باشد. سرهو گویراسی، مهاجم 23 ساله فرانسوی با قیمت 6 میلیون یورویی گران‌قیمت‌ترین بازیکن آمیان است.

اخراج سیدورف از تیم ملی کامرون 

مسوولان فدراسیون فوتبال کامرون، کلارنس سیدورف را به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمت خود برکنار کرد. تیم ملی فوتبال کامرون در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا به مصاف نیجریه رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست داد تا از این رقابت‌ها حذف شود. فدراسیون فوتبال کامرون بعد از این اتفاق، کلارنس سیدورف سرمربی هلندی تیم ملی فوتبال کامرون و پاتریک کلایورت دستیار او را از سمت خود برکنار کردند. سیدورف کم‌تر از یک سال بود که عهده‌دار سمت سرمربیگری در تیم ملی فوتبال کامرون بود ولی نتوانست انتظارات را در این تیم برآورده کند و بعد از انتقادهایی که وزیر ورزش کامرون از تیم ملی این کشور و نحوه بازی این تیم در جام ملت‌های آفریقا داشت، رئیس فدراسیون فوتبال کامرون دست به کار شد و سیدورف را از تیم اخراج کرد.
هافبک پیشین رئال مادرید و میلان با قراردادی ۴ ساله عهده‌دار هدایت تیم ملی کامرون شده بود تا بتواند این تیم را به جام جهانی قطر برساند.

نظر شما