شناسهٔ خبر: 34161896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت 
انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان
 و امام جمعه بندرعباس

آیت‌الله خامنه‌ای با صدور حکمی حجة‌الاسلام محمد عبادی‌زاده را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس منصوب کردند.
به گزارش ایسنا،‌ در حکم رهبر انقلاب اسلامی آمده است:جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ محمّد عبادی‌زاده دامت ‌افاضاته
با عنایت به پایان دوره‌ مسئولیت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای نعیم آبادی در جایگاه امامت جمعه‌ بندرعباس با تقدیر و تشکر وافر از زحمات و خدمات طولانی مدت معزّی‌الیه، جنابعالی را به نمایندگی خود در استان هرمزگان و امامت جمعه‌ی بندرعباس منصوب می‌کنم.
منطقه‌ بسیار مهم هرمزگان و مردم مؤمن و انقلابی و کارآزموده در آن استان، شایسته‌ اهتمامی ویژه از جهت نشر و تعمیق معارف انقلابی و اسلامی می‌باشند. جنابعالی با توجه به سوابق خدمت در آن منطقه بی‌شک با برجستگی‌های جوانان فداکار و مردمان وفادار آشنا می‌باشید. امروز بزرگداشت این برجستگی‌ها و تقویت و تثبیت آنها از جمله‌ وظایف اصلی علمای دین و بویژه امامان جمعه و فرزانگان حوزه و دانشگاه است. تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن و روی گشاده و دست مهربان با عموم طبقات، توصیه‌ مؤکد اینجانب است.توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت میکنم.

آیت‌الله جنتی ابقا شد

در انتخابات هیات رئیسه شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد.
به گزارش ایسنا، انتخابات هیات رئیسه شورای نگهبان صبح دیروز با حضور فقها و حقوقدانان این شورا برگزار شد.در جریان این انتخابات آیت‌الله احمد جنتی با رأی اکثریت اعضا برای یک سال دیگر به عنوان دبیر شورای نگهبان ابقاء شد.
همچنین در این جلسه، انتخابات قائم مقام دبیر شورای نگهبان نیز برگزار و طی آن عباسعلی کدخدایی به مدت یک سال دیگر به عنوان قائم مقام دبیر از سوی اعضای شورای نگهبان انتخاب شد. در جلسه ادیوز همچنین کدخدایی با رأی اعضای شورای نگهبان برای دوره یک ساله پیش رو، به عنوان سخنگو ابقا شد.
بر اساس آئین نامه داخلی شورای نگهبان، انتخابات هیات رئیسه این شورا هر ساله برگزار و طی آن هیات رئیسه جدید برای فعالیت یک ساله انتخاب می‌شوند.

ادعای دریافت آپارتمان در قبال انصراف از استیضاح در حال بررسی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای دریافت آپارتمان از سوی نمایندگان در قبال انصراف از استیضاح در حال بررسی است، گفت که در صورت صحت چنین ادعایی اسامی نمایندگان متخلف منتشر می‌شود.
عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ادعای نماینده نجف آباد مبنی بر دریافت آپارتمان از سوی نمایندگان در قبال انصراف از استیضاح وزرا، گفت: من اطمینان دارم چنین چیزی نبوده است، اما باید ببینیم اینها چه کسانی بودند، این اتفاق مربوط به استیضاح کدام یک از وزراست و کجا این اتفاق افتاده، قرار است این موضوع از سوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: قرار است سخنگوی هیات رئیسه مجلس لیست این افراد را از آقای ابوترابی بگیرند و اگر دریافت آپارتمان در ارتباط با استیضاح وزرا بوده آن را منتشر کنند، اگر هم چنین چیزی وجود ندارد آن را تکذیب کند.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در صورت صحت این ادعا نمایندگان مربوطه به قوه قضائیه معرفی خواهند شد، تصریح کرد: هنوز اثبات نشده که چنین چیزی صحت دارد و در ثانی اگر ثابت شود هم باید از کسانی که در قبال این درخواست آپارتمان تحویل داده‌اند پرسید که چرا این کار را کرده‌اند.
اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفته بود که براساس بررسی‌های صورت گرفته دو نفر از نمایندگان از وزرا درخواست دریافت آپارتمان داشتند اما این درخواست ربطی به استیضاح نداشته است.

الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ 
به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش در آیین الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو گفت: ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.
به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش گفت: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه الله تعالی مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی و همچنین با تغییر رویکرد نیروی زمینی ارتش از عملیات‌های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور، با همکاری گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) این نیرو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس، پرنده‌های بدون سرنشین و تمام ایرانی مهاجر ۶ را به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق شد.
وی با بیان اینکه انهدام هدف های از پیش تعیین از جمله ماموریت‌های پهپاد مهاجر ۶ است، افزود: قدرت و دقت بالا و همچنین شناسایی و مراقبت همزمان از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش از دیگر قابلیت‌های این دستاورد بومی است.
فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: با ورود پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر ۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده ای افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: با الحاق و توانمندسازی این نوع پرنده‌ها، هرگونه تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها، قبل از شکل‌گیری، شناسایی، رهگیری و منهدم خواهد شد.
فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش ویژگی‌های پهپاد مهاجر ۶ را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی  ۲۴ ساعته با بکارگیری پرنده‌های مشابه، قدرت حمل گلوله‌های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب، قدرت تحمل در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در موقعیت جغرافیایی گوناگون از جمله ویژگی‌های این پرنده است.
وی  افزود: از دیگر خصوصیت‌های این پرنده ها بهره برداری از دوربین های با دقت بالا دید در شب است که می تواند در عملیات های شبانه بصورت کاملا موفق عمل کند.
فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش گفت: پرنده‌های مهاجر ۶ دارای سامانه فتوگرامتری سه بعدی در زمین‌های ذوعارضه و غیر قابل عبور نیز هستند.

حوه اجرای قانون افزایش حقوق‌ها 
توسط دولت تایید شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت بنا به تایید مراجع نظارتی در جریان افزایش حقوق کارمندان به قانون عمل کرده است.
غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نحوه اجرای قانون در مورد افزایش حقوق کارمندان گفت: آقای حاجی بابایی نماینده همدان به شخصه نظری درباره افزایش حقوق‌ها دارد که در این باره جلساتی برگزار کرده و به هیات رئیسه مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی شکایت کرد اما همه اینها چیز دیگری گفتند.
وی افزود: در مورد مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان اتفاقی نیفتاده و در این باره دولت کاملاً مطابق مقررات عمل کرده و خلافی صورت نگرفته است، مراجع مذکور هم نحوه اجرای قانون توسط دولت را تایید کردند. بنابراین آنچه به دولت ابلاغ شده اجرایی شده و اگر دولت غیر از این عمل می کرد تخلف کرده بود.
تاجگردون در پایان تاکید کرد که دولت برای اجرای مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان مشکل کمبود منابع ندارد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما