شناسهٔ خبر: 34160125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر کار: مهارت‌محوری باید سرلوحه همه دانشگاه‌ها قرار گیرد

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهارت‌محوری باید سرلوحه همه دانشگاه‌ها قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حاتم شاکرمی امشب در همایش کار و کارآفرینی که با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برگزار شد،با تاکید بر نقش مهارت‌آموزی در ایجاد کسب و کارهای نوین اظهار داشت: با مهارت‌آموزی زمینه کسب و کارهای خرد مهیا می‌شود و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی زمینه توسعه کسب و کارهای زود بازده را مهیا کرده است.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش کارآفرینی در توسعه جوامع امروزی به نقش دانشگاه‌های علمی و کاربردی در ترویج فرهنگ کارآفرینی اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های علمی و کاربردی باید با تعامل با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌گرایی را در بین دانشجویان ترویج کنند.

وی با بیان اینکه خروجی دانشگاه علمی و کاربردی باید نیروی ماهر باشد،بیان کرد: جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار در صورتی مهیا خواهد شد که دانشجو با نظام مهارتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود، که زمینه‌ساز پرورش کارآفرین در جامع خواهد بود.

شاکرمی با اشاره به اینکه یکی از بهترین تغییراتی که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال اتفاق افتادن است، تغییر در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای است،تاکید کرد: نظام آموزش فنی و حرفه‌ای در حال تغییر اساسی است و آزمون‌های کاغذی و تئوری محور در این سازمان در حال حذف شدن است و خروجی کارگاه‌های مهارتی به سمت پروژه‌های عملی در حال پیشرفت است.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت‌محوری باید سرلوحه همه دانشگاه‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: فردی که یک مهارت را فرا می‌گیرد باید توانایی انجام آن مهارت را داشته باشد تا بتواند به عنوان یک کارآفرین در جامعه مشغول شود.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند یک بنگاه‌دار اقتصادی باشد و باید به سمت کارآفرینی و کسب و کارهای نوین پیش برویم، افزود: دولت فقط باید هموارکننده راه کارآفرینی باشد و ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای باید زمینه کارآفرینی را در جامعه مهیا کنند.

شاکرمی تعامل دانشگاه پلیمر و آموزش فنی و حرفه‌ای را در ایجاد زمینه‌های اشتغال مهم خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد کارآفرینی و کسب و کار با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای صاحبان ایده‌ها و خلاقیت‌های مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما