شناسهٔ خبر: 34160116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیستم گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس درس کشور استانداردسازی شد

گچساران - ایرنا -رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون تجهیزات گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس درس در کشور استاندارد سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته ، تجهیزات گرمایشی ۱۳۶ هزار کلاس درس در ایران نیاز به استاندارد سازی دارد.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا ابتدای سال تحصیلی جدید در مهر امسال تجهیزات گرمایشی ۲۴ هزار مدرسه دیگر استانداردسازی شود.

وی ابراز داشت: ایمن سازی مدارس ماندگار و تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های اصلی دولت در حوزه عمرانی مدارس کشور است.

-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در شهرستان گچساران سه مدرسه ماندگار قدس در مقطع ابتدایی، پروین و امام خمینی (ره) در مقطع متوسطه دختران و پسران استانداردسازی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: پنج هزار و ۲۶۰ کلاس درس استان سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارد.

هادی زارع پور افزود: ۲۵۰ سرویس بهداشتی مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز غیراستاندارد بوده و ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس استان غیراستاندارد و نیازمند اعتبار برای نوسازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم انقلابی در حوزه مدارس استان رخ داد ،گفت: سرانه فضای آموزشی استان هم اکنون ۲.۸ متر مربع است که پس از استان یزد مقام دوم کشور از حیث سرانه آموزشی را داریم.

وی گفت: در سال های اخیر ۱۳۴ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۲ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۴۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان ساخته شده است.
وی ادامه داد: هم اینک نیز بیش از ۱۳۰ طرح آموزشی و ورزشی از محل اعتبارات عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.
زارع پور یادآور شد: همچنین ظرف پنج سال گذشته ۱۳۴ فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از سه هزار و ۲۰ مدرسه و ۹ هزار و ۸۰ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل کردند.

۶۵ درصد این دانش آموزان در مدارس شهری و مباقی در روستاها و مناطق عشایری مشغول تحصیل بودند.

۸۱۴۳/‏۱۶۶۲

نظر شما