شناسهٔ خبر: 34160104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوولان، نگاه ویژه به شهر تاریخی یزد داشته باشند

یزد - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:با توجه به ثبت جهانی یزد،مسوولان ملی باید به این شهر تاریخی نگاه ویژه ای داشته باشند و در ادامه مسیر راه، ما را همراهی کنند.

صاحب‌خبر -

غلامعلی سفید روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی یزد، میراث جهانی که با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد برگزار شد افزود: تصورم این است که در ۲ سال گذشته از سوی دستگاه های ملی برای این شهر اقدامی صورت نگرفت و هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

وی اظهار داشت: در شورای عالی شهرسازی که بعد از ثبت جهانی شهر یزد تشکیل شد در این شورا تخصیص اعتبار ویژه برای این شهر تاریخی مصوب شد اما اختصاص نیافت.

سفید اضافه کرد: در توسعه و حفاظت بافت تاریخی یزد باید دستگاه ملی وارد میدان شوند و در اقداماتی چون برقرسانی، گاز رسانی و دیگر زیر ساخت هادر این بافت باید با شیوه خاص اجرا شود اگر بخواهیم همه اقدامات بر عهده شهرداری باشد امکان پذیر نیست بلکه تمام دستگاه ها اعم استانی و ملی باید پای کار بیایند.

شهردار یزد هم در این نشست گفت: در ۲ سال گذشته مجموعاً ۷۰ میلیارد تومان در بافت تاریخی یزد هزینه شد و موجبات احیای بافت و پویاتر شدن و افزایش حضور مردم و بازگشت زندگی ورونق گردشگری در این بافت شد

جمال الدین عزیزی خاطر نشان کرد: تمام اقدامات در بافت تاریخی یزد باید بر محور مدیریت یکپارچه شهری باشد که به نتایخ خوبی دست بیابیم.

احمد شیراز یکی از اعضای ستاد راهبردی یزد، شهر میراث جهانی هم نقش آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی جامعه در حفظ و تقویت ارزشها موثر دانست و گفت: در کارگروه های پلان مدیریتی بافت تاریخی آموزش و پرورش دیده نشده که پیشنهاد می شود به عنوان یک کارگروه مستقل در در نظر گرفته شود.

۲۰۸۸/‏‬ ۶۱۹۷

برچسب‌ها:

نظر شما