شناسهٔ خبر: 34159848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حبیب‌زاده:

کاندیداهای انتخابات شورایاری، وظایف شورایان را مطالعه کنند

عضو ستاد شورایاری‌ها خطاب با کاندیداهای انتخابات پیش رو گفت: اجماع شما به تنهایی و در پشت درب‌های بسته برای ما قابل قبول نیست، چرا که ملاک عمل شورایاران افزایش مشارکت مردم محلی است و این به میزان توانایی شما در جلب مشارکت مردم بازمی‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌‌زاده (عضو ستاد شورایاری‌ها) در جمع نمایندگان کارگری کاندیدا در انتخابات شورایاری با اشاره به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این انتخابات گفت: در این دوره نزدیک به 1230 نفر ثبت‌نام کردند.با توجه به محدودیت‌های جدیدی که به وجود آمد، خوشبختانه تعداد شرکت‌کنندگان مناسب بود و اکثریت قریب به اتفاق محلات به حد نصاب رسیدند.

وی افزود: در این دوره در مجموع 13 نفر از کاندیداها در هر محله انتخاب خواهند شد که 9 نفر آنها را اعضای اصلی و 4 نفر را اعضای علی‌البدل تشکیل می‌دهند.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه زمان تبلیغات از روز شنبه مورخ 29 تیر ماه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: مدت تبلیغات 5 روز و 8 ساعت تعیین شده است و 24 ساعت قبل از شروع انتخابات یعنی  تا روز پنجشنبه ساعت  8 صبح ادامه می‌یابد.

وی از کاندیداها درخواست کرد؛ قبل و بعد از زمان قانونی تبلیغات هیچگونه اقدام تبلیغاتی انجام ندهند، چرا که در صورت مشاهده تبلیغات در زمان غیرقانونی عذر فرد متخلف خواسته می شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه تا این لحظه تقریبا هیچ فردی رد صلاحیت نشده است، گفت: صلاحیت دو گروه از افراد در حال بررسی است؛ گروه اول شامل 400 نفر است که مدارک آنها ناقص است و به آنها فرصت دادیم تا این مدارک را کامل کنند و با کامل شدن مدارک وارد لیست کاندیداها خواهند شد. گروه دوم شامل 120 از نامزدها است که با استعلام حراست شهرداری تهران از مراجع ذی‌ربط مشخص شد، پرونده‌هایی از جمله محکومیت مالی داشتند.

وی با بیان اینکه این نوع محکومیت‌های مالی از نظر ما محکومیت موثری نیست، تصریح کرد: از این افراد درخواست کردیم، مدارک خود را بیاورند تا دلایل محکومیت مالی آنها مشخص شود و اگر محکومیت موثری نداشته باشند، مجوز حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را به آنها خواهیم داد. در نتیجه اگر به همین ترتیب پیش برویم تقریبا صلاحیت همه افراد تایید خواهد شد و این یک تبریک و پیروزی بزرگ است که همه ثبت‌نام‌کنندگان بتوانند کاندیدا شوند.

حبیب‌زاده از کارگران درخواست کرد در  راستای افزایش مشارکت مردم در محلات خود تلاش کنند.

وی یادآور شد: در دوره گذشته حدود 500 هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که امیدواریم این عدد را به دو برابر یعنی یک میلیون نفر برسانیم.

او با بیان اینکه تمامی افراد 18 سال تمام تنها با داشتن کارت ملی در این انتخابات می‌توانند شرکت کنند، تصریح کرد: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات به محض آنکه آخرین نفر رأی خود را به صندوق بیندازد، نتیجه را اعلام خواهیم کرد و شمارش دستی نخواهیم داشت.

عضو ستاد شورایاری درباره ساعت شروع رأی‌گیری گفت: رأی‌گیری از ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت 4 بعدازظهر ادامه خواهد یافت و دو دوره امکان تمدید این زمان تا ساعت 8 عصر وجود دارد.

وی در ادامه افزود: از شهرداری درخواست کردیم تمام امکانات لازم را در اختیار کاندیداها قرار دهد. از شهرداران نواحی و مناطق هم می‌خواهیم حداکثر مشارکت را در این انتخابات داشته باشند و از طریق جلساتی که در فضای باز شهری تدارک می‌بینند، مردم را به حضور در انتخابات شورایاری دعوت کنند.

حبیب‌زاده با درخواست از کاندیداها برای مطالعه وظایف شورایاران اظهار داشت: باید تلاش کنید تا در چارچوب این وظایف عمل کنید و با توجه به تغییراتی که در این مجموعه وظایف صورت گرفته از آن آگاه باشید و با آگاهی کامل نسبت به وظایف خود به عنوان شورایار فعالیت کنید.

وی با بیان اینکه باید از مردم محلات برای حضور در جلسات شورایاری دعوت کنید، افزود: اجماع شما به تنهایی و در پشت درب‌های بسته برای ما قابل قبول نیست. ملاک عمل شما افزایش مشارکت مردم محلی است که این به میزان توانایی شما در جلب مشارکت مردم بازمی‌گردد.

وی با اشاره به ارکان شورایاری اظهار داشت: شورایاری‌ها از سه رکن ستاد هماهنگی شورایاری، انجمن شورایاری محلات و چهار کارگروه‌ تخصصی محلات تشکیل شده است. اگر افراد به عنوان شورایار انتخاب شوند و چهار کارگروه ابلاغی را تشکیل ندهند، این شورایاری معنایی ندارد. چهار کمیته مندرج در ارکان شورایاری باید تشکیل شود و شورای شهر درباره این چهار کارگروه گزارش می‌گیرد.

حبیب‌زاده در پایان تصریح کرد: در کمیته‌های مختلف تخصصی باید صورتجلسه چهار کارگروه وجود داشته باشد.

نظر شما