شناسهٔ خبر: 34159723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب ۲۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از زلزله

استاندار کرمانشاه گفت : هیات دولت ۲۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از زلزله ۲۱ آبان ۹۶ استان تصویب کرده که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور جای قدردانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در چهل و سومین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا زمان ابلاغ این مصوبه به استان تمام مقدمات جذب این اعتبارات را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات زیرساخت‌های اداری در مناطق زلزله زده گفت : برخی از دستگاه‌های اجرایی استان به هر دلیلی نتوانستند سهمشان از این اعتبارات را جذب کند که باید جریمه شوند و جریمه آن‌ها این است از این ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه جدید دولت، اعتباری به آن‌ها اختصاص نیابد تا جدی پیگیر کار‌ها شوند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه آب و برق رایگان به زلزله زدگان، استانداری کرمانشاه را ۴۴ میلیارد تومان بدهکار وزارت نیرو کرده است، افزود: این مبلغ باید از حق مردم و از منابع استان پرداخت شود، دولت ۲۱ ماه آب و برق رایگان به بخشی از زلزله زده‌ها داده با توجه به ساخت سازه‌ها و جمع آوری کانکس‌ها و چادر‌ها دیگر پذیرفتنی نیست همچنان برق و آب رایگان داده شود کسانی که آب و برق کانکس‌ها می‌خواهند باید پول آن را پرداخت کنند، زیرا این پول حق کل مردم استان است و باید برای کل استان هزینه شود.

وی در ادامه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست تا پایان شهریور ماه کار ساخت تمام واحد‌های مسکونی روستایی تعمیری، تخریبی و دامی را به اتمام برساند.

بازوند همچنین گفت: دولت نمی‌تواند تا سال‌ها پروژه‌های مربوط به مناطق زلزله زده را ادامه بدهد باید جایی این پروژه‌ها به پایان برسد و آن پایان سال ۹۸ است یعنی بعد از این سال هیچ پروژه‌ای اعم از مسکن شهری، روستایی، واحد صنعتی، پزشکی، اشتغال و آموزشی از سوی دولت به عنوان زلزله زده پذیرفتنی نیست.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گزارش داد: از مجموع ۱۰۷ هزار و ۷۶۷ واحد مسکونی تخریبی، تعمیری و یا در قالب مقاوم سازی واحد‌های روستایی، ۶۷ هزار و ۳۰۵ واحد مسکونی یعنی کل تعمیری‌های مناطق زلزله زده به پایان رسیده و از ۴۰ هزار و ۴۶۱ واحد تخریبی، ۳۸ هزار و ۱۶۳ واحد اسکلت شده و عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد نیز به پایان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: زلزله به ۲۵ هزار و ۱۹۲ واحد مختلف جهادکشاورزی استان آسیب زد که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۸۶ واحد دامی بود که اکنون تعداد ۲۰ هزار واحد احداث شده و پنج هزار و ۱۷۴ واحد در حال احداث و تعمیر است که تا شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: از ۷۸ مدرسه آسیب دیده مناطق زلزله زده استان، ۵۳ مدرسه روستایی احداث شده و از ۲۵ مدرسه شهری هم کار ساخت ۱۴ مدرسه به پایان رسیده و عملیات ساخت ۱۱ مدرسه دیگر هم تا شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه هم در این جلسه گفت: از ۵۰ خانه بهداشت ۳۵ خانه احداث شده، از هفت واحد جامعه سلامت سه واحد تکمیل، از چهار مرکز فوریت هم یک واحد تکمیل شده و از ۲ کلینیک دندانپزشکی نیز یکی در حال احداث است و تمام پروژه‌ها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از احداث هشت بلوک مسکن مهر با ۱۹۲ واحد در سرپل ذهاب تا نیمه اول مرداد ماه خبر داد و گفت: کار مقاوم سازی ۲۱ واحد مسکن شهید شیرودی سرپل ذهاب تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

شریفی همچنین در خصوص مسکن مهر اسلام غرب گفت: ۸۰ واحد آن اکنون تکمیل شده و ۶۰ واحد دیگر تا پایان مرداد به بهره برداری می‌رسد.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری چهل و سومین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده

 

برچسب‌ها:

نظر شما