شناسهٔ خبر: 34159471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جذب 334 دانشجو معلم در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از جذب 334 دانشجو معلم در استان خبر داد و گفت: این سهمیه باتوجه به آمار بیکاری در استان قابل توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جعفر مردانی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات معلمان استان، گفت: آموزش و پرورش یکی از تأثیرگذارترین دستگاه‌های کشور است و نیاز است معلمان باتوجه به پیشرفت علوم ارتباطی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علم خود را در این زمینه‌ها بروز کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان و والدین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تمامی دستگاه‌های ذیربط برای راه‌اندازی این مرکز تلاش کنند، همچنین آموزش و پرورش می‌تواند برای راه‌اندازی این مرکز از محل درآمدهای اختصاصی خود و خیرین استفاده کند.

وی از جذب 334 دانشجو معلم در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این سهمیه باتوجه به آمار بیکاری در استان قابل توجه است؛ آموزش و پرورش می‌تواند از فضاهای خالی موجود مکانی را به این مراکز آموزشی فرهنگیان اختصاص دهد.

مردانی اضافه کرد: اقداماتی برای واگذاری زمین جهت احداث دانشگاه فرهنگیان در حال انجام است و همچنین مکاتباتی با منابع‌طبیعی و امور اراضی در این خصوص صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر توجه ویژه بر سوادآموزی و مبارزه با بی‌سوادی، خاطرنشان کرد: اعتباری از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری برای کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده است، بنابراین باید در گام اول گزارش جامعی از وضعیت این کودکان تهیه شود تا بتوان تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

وی در خصوص تجمیع مدارس کم‌جمعیت در مناطق روستایی، توضیح داد: این موضوع ممکن است باعث نارضایتی اجتماعی و حساسیت والدین شود؛ بنابراین نیاز است آموزش و پرورش حساسیت ویژه‌ای بر روی این مسئله داشته باشد.

انتهای پیام/68026/م

نظر شما