شناسهٔ خبر: 34159188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فضاهای کتابخانه‌ای در دستگاه‌های خراسان رضوی راه‌اندازی شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خواستار راه‌اندازی فضاهای کتابخانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسن جعفری امشب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید آسیب شناسی شود که چرا فضاهای اختصاص یافته به عنوان کتابخانه در ادارات و دستگاه‌هایی با استقبال کارمندان مواجه نشده است.

وی افزود: باید نظرات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه دریافت شود و مطابق با نتایج آسیب شناسی، برنامه‌ریزی لازم برای فعال شدن مجدد و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اعلام کنند که عدم استفاده بهینه از کتاب‌های موجود در کتابخانه ادارات چه دلیلی دارد و برای فعال شدن مجدد فضاهای کتابخانه‌ای چه اقدامی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ هدیه کتاب در سنوات گذشته نهادینه شده بود، ادامه داد: متاسفانه امروز این فرهنگ تغییر کرده و دستگاه‌ها برای تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها به جای کتاب از تابلوهای نفیس استفاده می‌کنند در حالی که مجدد باید فرهنگ هدیه کتاب احیا شود.

جعفری در ادامه سخنان خود بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای نشر کتاب تاکید و گفت: امروزه فضای مجازی مرزهای فیزیکی را کنار زده؛ بنابراین باید از این ظرفیت برای تولید محتوای فرهنگی استفاده بهینه شود و در این زمینه نخبگان دانشگاهی به خوبی می‌توانند مشارکت داشته باشند. 

وی تصریح کرد: برای معرفی کتاب و تشویق اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب باید از ظرفیت قالب‌های هنری مانند فیلم، سریال و انیمیشن استفاده شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شود، افزود: با تحقق این مهم، زمینه ورود خیران به موضوع ساخت کتابخانه و ترویج کتاب و کتابخوانی بیش از پیش فراهم خواهد شد. 

انتهای پیام/ ع

نظر شما