شناسهٔ خبر: 34159043 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گذری به گذشته؛ وقتی که مهدی تاج و امیرحسین فتحی بسته شدن پرونده پرو پجیچ را جشن گرفتند؛ محرومیت استقلال قطعی است؟

احسان ولی دوست

مدت ها پیش بود که رئیس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل استقلال ادعایی کردند، ادعایی که فقط در حد صحبت بود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پرونده پرو پجیچ، بازیکن خارجی سال های گذشته استقلال وارد فاز جدیدی شده است و عدم پرداخت مطالبات این بازیکن طی روزها یا شاید ساعات آینده، می تواند آثار زیان باری را برای آبی ها در پی داشته باشد. پرونده ای که مدت ها قبل، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال آن را بسته شده می دانستند.

به گزارش طرفداری، محمد حیرانی مسئول سابق امور بین الملل و مشاور مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، در رشته توییتی به موضوع جالبی در خصوص پرو پجیچ و ادعای مدیران استقلال و رئیس فدراسیون فوتبال پرداخته که به طور کامل در زیر به آن پرداخته ایم. گفتنی است، طبق ادعای حیرانی، او بارها به مدیران استقلال در خصوص پرونده پرو پجیچ هشدار داده بود اما گوش شنوایی در باشگاه وجود نداشت. همچنین حیرانی معتقد است که استقلال طبق قانون از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است.

۱- شهریورماه گذشته، امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌های جداگانه اعلام کردند پرونده شکایت پرو پجیچ از استقلال بسته شده و این بازیکن دیگه طلبی نداره.

امیرحسین فتحی

مهدی تاج

۲- اون زمان اقایون نامه‌ای به فیفا زده بودند که آقا ما در کل ۳۶۰ هزارتا به پرو پجیچ بدهکاریم. شما از پولی که حق استقلال است بابت جام جهانی و در فیفا باقیه این بدهی رو بده. نامه رو زدند و بلافاصله در رسانه‌ها گفتن ماجرا تموم شده.

۳- حالا چرا بدهی به پروپجیچ این قدر زیاد شده بود؟ کل بدهی باشگاه در سال ۲۰۱۶ به بازیکن ۱۰۹ هزار دلار بوده. اما چون این پول پرداخت نشده، دادگاه عالی ورزش استقلال رو دسال ۲۰۱۷ محکوم میکنه به پرداخت کل مبلغ به اضافه‌ی پنج درصد سود که می‌شده ۲۵۵ هزار دلار.

پرونده پرو پجیچ

۴- جالبه بدونین که وقتی پرو پجیچ ایران بوده، حاضر شده بود با ۳۰هزاردلار کلا با استقلال تسویه حساب کنه، اما مدیران وقت حاضر نشدن این پول و بدن و بازیکن دست خالی رفت و شکایت کرد!

۵- وکیل پرو پجیچ سعی میکنه از همون سال ۲۰۱۸ از طریق ایمیل سفارت و ایمیل‌هایی که حدس میزده مال باشگاه باشه، با استقلال گوشزد کنه که در صورت عدم پرداخت پول، سودش همینطوری اضافه میشه

پرونده پرو پجیچ

۶- از اون طرف فیفا اعلام میکنه حاضر نیست مطالبات باشگاه استقلال رو به شخص ثالث واگذار کنه و استقلال باشد خودش راهی برای پرداخت بدهی‌های خارجیش پیدا کنه. اما چون آقایون گفته بودند پرونده پئیچ رو بسته‌اند، ترجیح میدن موضوع رو مسکوت بذارن!

۷- در عین حال وکیل پرو پجیچ باز هم سعی میکنه تماس بگیره و بگه که بدهی هر روز داره سنگین‌تر میشه اما کلا کسی از استقلال جواب ایمیل وکیل رو نمیده! *من فقط تصویر بخشی از ایمیلها رو منتشر می‌کنم.

پرونده پرو پجیچ

۸- در زمان افتخاری یک بار از هلند باهاش تلفنی تماس گرفتم و موضوع را بهش گفتم. تشکر کرد و قول پیگیری داد. اما اتفاقی نیفتاد. وقتی خطیر آمد. حس کردم آدم کار بلدی باشد. با او تماس گرفتم و گفتم من مدیر اسبق بین الملل باشگاه بودم حالا که شما مسئولیت گرفتی، این را حل کن که بغرنج شده.

۹- ایمیل‌های دریافتی رو هم براش فرستادم

پرونده پرو پجیچ

۱۰- اما اقدام عملی برای توافق با مدیربرنامه صورت نمی‌گیره. وکیل پرو پجیچ نهایتا حکم کمیته انضباطی فیفا رو که دادگاه عالی ورزش تائید کرده ارسال میکنه که در اون به استقلال ۶۰ روز برای تسویه حساب فرصت داده شده

پرونده پرو پجیچ

۱۱- این هم صفحه پنجم حکم که در توییت قبلی جا نشد.

استقلال

۱۲- بند چهار این رای صراحتا اعلام کرده اگر استقلال تا شصت روز بعد از ابلاغ حکم پول رو پرداخت نکنه، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم میشه.

استقلال

۱۳- زمان ابلاغ حکم ۱۶ می بوده. بنابراین ضرب الاجل استقلال پانزدهم جولای بود. ولی باشگاه علیرغم تهیه پول و ارسال اون به حساب سفارت ایران در کرواسی، مبلغ رو تا انتهای مهلت تعیین شده واریز نمیکنه.

۱۴- از انجایی که سیاست دفع الوقت و عادت اهمال کاری مدیران ایرانی رو می‌شناسم و این روزها رو پیش بینی می‌کردم بعد از اعلام ضرب الاجل فیفا، سعی کردم موضوع رو رسانه‌ای کنم تا حداقل با فشار افکار عمومی پرونده قبل از مهلت تعیین شده به سرانجام برسه بنابراین ۲۰ می موضوع رو طرح کردم.

استقلال

۱۵- اما در حالی که با وجود اطلاع رسانی و هشدارهای زیاد،باشگاه اقدام قابل توجهی برای حل پرونده نداشت. یک دفعه در پایان مهلت قانونی مدیران اعلام کردند فیفا موافقت کرده از مطالبات معوقه باشگاه طلب پرو پجیچ رو بپردازه! حالا چرا فیفا هفت ماه پیش مشابه همین درخواست رو رد کرد جای بحث داره!

۱۶- نهایتا دیروز در تماسم با مدیربرنامه‌ پرو پجیچ، آقای کاپین تاکید کرد که هنوز هیچ پولی نگرفته. بنابراین طبق رای فیفا و دادگاه عالی ورزش استقلال دو پنجره محرومه ولی مدیران استقلال معتقدند رای باطله.

۱۷- بعد هم در عصر ارتباطات و اینترنت که همه کارها از طریق ایمیل انجام میشه، اعلام شد آقای خطیر در زوریخ در دفتر فیفا بوده و آقای فتحی تلفنی با رئیس کمیته انضباطی فیفا صحبت کرده و ماجرا رو حل کرده!

۱۸- البته کسی هنوز مدرکی مبنی بر موافقت فیفا ندیده و با توجه به سوابق نمیشه خیلی مطمئن بود اما اگر باشگاه موفق بشه رضایت کمیته انضباطی فیفا رو بگیره، معنیش این نیست که استقلال اصلا محروم نشده و هیچ خطری تهدیدش نکرده! بلکه رای شکسته شده و استقلال از محرومیت سنگین فرار کرده.

۱۹- کسانی هم که حکم رو منتشر کردن التهاب آفرین نبودن، بلکه فقط حقیقت رو مطرح کردن که با فشار افکار عمومی، آقایون دست و پاشون رو جمع کنن و مشکل رو حل کنند‌.

۲۰- البته هنوز ماجرای سوپرجام که کسی یک خط سند از شکایتش ندیده و ماجرا آزار کردن پاتوسی و ابهامات مالی باشگاه سر جای خودش هست که به وقتش باید بهشون پرداخت. /تمام

نظر شما