شناسهٔ خبر: 34158934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

955 زن سرپرست خانوار از بهزیستی خوی خدمات دریافت می‌کنند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره بهزیستی خوی گفت: در حال حاضر 955 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان خدمات دریافت می‌کنند و 610 نفر از آنان مستمری دریافت می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

سجاد منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۴۵ زن سرپرست خانوار نیز از خدمات غیرمستمر و موردی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به بیمه‌های زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: ۱۳۳ نفر از زنان سرپرست خانواده شهری از بیمه اجتماعی و ۲۴۱ نفر از خانواده‌های روستایی و عشایری از بیمه روستایی بهره‌مند هستند.

رییس بهزیستی خوی افزود: زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله طلاق، فوت همسر، از کار افتادگی همسر، خودسرپرستی، اعتیاد، زندانی یا متواری بودن همسر دارای پرونده هستند و بهزیستی توانمندسازی این قشر از جامعه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: طرح افزایش یارانه هدفمندی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی فروردین سال گذشته اجرا شد و علاوه بر یارانه ماهیانه ۴۵۵ هزار ریالی، مبلغی نیز به عنوان افزایش یارانه به حساب آنان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: یارانه هدفمندی برای خانواده‌های تحت پوشش نیز افزایش یافته است به طوری که خانواده یک نفری یک میلیون و ۸۰ هزار ریال، ۲ نفری ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار ریال، سه نفری ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال، چهار نفری سه میلیون و ۸۴۵ هزار ریال و پنج نفری چهار میلیون و ۱۶۵ هزار ریال علاوه بر یارانه ۴۵۵ هزار ریالی دریافت می‌کنند.

منصوری به ضرورت جلب مشارکت‌های مردمی نیز اشاره و بیان کرد: وظیفه بهزیستی برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر دیگر فعالیت‌ها در راستای اهداف این سازمان است و با تشکیل موسسه‌های خیریه و واگذاری امور به مردم بسیاری از مسائل و مشکلات به حداقل کاهش می‌یابد.

این مقام مسوول ادامه داد: دولت منابع محدودی دارد به همین دلیل خیّران برای مشارکت و خدمات‌رسانی بهتر به گروه های هدف و دیگر افراد نیازمند باید بیش از گذشته پیشقدم شوند.

بهزیستی یک نهاد حمایتی و توانمندساز است و خروج سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی خود را در دستور کار دارد.

۸۱۳۵/‏۳۰۷۲

برچسب‌ها:

نظر شما