شناسهٔ خبر: 34158552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    گندم قاچاق
قزوین – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان «بوئین‌زهرا» از كشف 10 تن گندم غیرقانونی خبر داد. سرهنگ «حسین علیان‌نژادی» درگفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق كالاهاي اساسي ماموران واحد گشت انتظامی «کلانتری 11» بوئین‌زهرا حین گشت‌زنی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.وی در ادامه گفت: در بررسی مدارک مشخص شد که راننده فاقد مجوز حمل گندم بوده که در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار 10 تن گندم قاچاق کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد گفت: کارشناسان ارزش تقریبی محموله قاچاق کشف شده را  200 میلیون ریال عنوان کردند.
آخرین شنا
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آستارا از غرق شدن یک مرد 32 ساله در ساحل روستای سیبلی این شهرستان خبر داد.سرهنگ نمازی گفت: این مرد برای شنا در خارج طرح سالم‌سازی ساحل روستای سیبلی اقدام به شنا کرد که به علت عدم آشنایی با
فن شنا جان خود را از دست داد. جسد این مرد با کمک نیروهای امدادی از آب خارج و به سردخانه تحویل داده شد.
مرگ در استخر باغ
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خمینی‌شهر از غرق شدن یک پسر 17 ساله بر اثر سقوط در استخر آب یک باغ خبر داد.
سرهنگ علی جعفر نژاد، افزود: با حضور مأموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل مورد نظر مشخص شد پسری 17 ساله با دوستان خود برای تفریح و شنا به یک باغ رفتند که این حادثه رخ می‌دهد.
وی اضافه کرد: جسد این نوجوان به بیرون از آب انتقال و برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
کشف روغن موتور تقلبی
ساری– باشگاه خبرنگاران جوان: سرپرست پلیس آگاهی مازندران از کشف روغن موتور تقلبی در شهرستان ساری خبر داد. سرهنگ سید جعفر ساداتی، افزود: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازدید از محل نگهداری کالا توسط وی ۷۰۰ لیتر روغن موتور تقلبی کشف کردند.وی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بالغ ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل نگهداری کالا پلمب شد.
برخورد مرگبار موتور با سواری
زنجان- مهر: رئیس پلیس راه استان زنجان از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با سواری سمند در محور ابهر به تاکستان، خبر داد.سرهنگ عباس مظفری، افزود: بر اثر این برخورد سه نفر از راکبین موتورسیکلت فوت و یک نفر نیز مصدوم و در بیمارستان بستری شد.وی علت اصلی وقوع این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راکب موتورسیکلت اعلام کرد.
دو برادر طعمه رودخانه شدند
کرمانشاه – ایسنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه  از غرق شدن دو برادر در رودخانه منطقه درود فرامان خبر داد.عادل شفیعی، با بیان اینکه دو برادر ۲۲ و ۲۵ ساله، برای ماهیگیری به رودخانه منطقه درود فرامان رفته بودند، اظهار کرد: متأسفانه این افراد به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در رودخانه غرق شدند.وی افزود: جسد برادر بزرگ‌تر همان روز  پیدا شد و جسد برادر کوچک‌تر نیز فردای آن روز حدود دو کیلومتر دورتر از محل غرق شدن، پیدا شد.
کشف انبار احتکار روغن
شیراز – خبرگزاری صدا و سیما: بیش از پنج هزار کیلوگرم روغن نباتی احتکار شده در شمال غرب شیراز کشف شد.در بازرسی از انباری در شمال غرب شیراز پنج‌ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم روغن نباتی کشف و یک متهم دستگیر شد.
روغن‌های کشف شده به اداره تعزیرات حکومتی شیراز تحویل داده شد تا مراحل قانونی برخورد با محتکران اجرا شود.
تصادف زنجیره‌ای
کرج - ایرنا‌: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: بر اثر تصادف زنجیره‌ای پنج دستگاه خودرو سواری در آزاد‌راه کرج - قزوین یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند. مهرداد جهانی مدیر افزود: این حادثه در خط شمالی آزاد‌راه کرج- قزوین و در محدوده ینگه امام شهرستان ساوجبلاغ رخ داد. این مسئول بیان داشت: مصدومان حادثه پس از انجام اقدامات درمانی توسط نیروی‌های امدادی البرز به مرکز درمانی انتقال یافتند.وی خاطر نشان کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان البرز در دست بررسی است.
کشف داروی غیر‌مجاز از یک فروشگاه
کرمانشاه– فارس: مدیرنظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از کشف و توقیف داروی غیر‌مجاز از یک فروشگاه مواد‌غذایی در کرمانشاه خبر داد. کیومرث رحیمی اظهار داشت: کارشناسان این مدیریت به همراه پلیس نظارت بر اماکن عمومی، طی بازرسی از یک فروشگاه مواد‌‌غذایی در سطح شهر کرمانشاه بیش از شش هزار قلم داروی غیرمجاز کشف و توقیف کردند.وی افزود: این دارو‌ها شامل شربت متادون، شربت تریاک، انواع قرص‌های مخدر و دارو‌های جنسی، دارو‌های مسکن، آنتی‌بیوتیک و مقدار زیادی سرنگ و پد الکلی بود. وی خاطرنشان کرد: پرونده این تخلف، برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.
کشف تریاک
قم– تسنیم : فرمانده انتظامی استان قم از کشف مواد مخدر از نوع تریاک در این استان  خبر داد. سرتیپ عبدالرضا آقاخانی، با اشاره به شناسایی اعضای یک باند قاچاق مواد افیونی که قصد انتقال مواد افیونی با سه دستگاه خودرو، را از جنوب کشور به قم دارند، گفت: مأموران با کنترل نامحسوس تردد خودروهای عبوری، هر سه  خودرو را شناسایی و متوقف کردند.وی افزود: پس از توقف خودروها ، چهار قاچاقچی دستگیر و خودروها نیز برای بازرسی به پلیس مبارزه با مواد‌مخدر استان منتقل شدند.وی اضافه کرد: طی بازرسی صورت گرفته 167 کیلو و 300 گرم تریاک در قالب 16 بسته کشف و متهمان تحویل مرجع قضائی استان شدند.
سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها :جانشین انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از کشف 14 میلیارد ریال سوخت قاچاق و تولیدات نفتی غیرمجاز خبر داد. سرتیپ «احمد طاهری» گفت: پلیس آگاهی استان با یک سری تحقیقات، یک واحد تولیدی ایزوگام غیرمجاز در شهرک صنعتی شهرستان هامون که اقدام به خرید سوخت قاچاق می‌کرد را شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.وی افزود: در تحقیقات میدانی مشخص شد که این واحد تولیدی با خرید نفت کوره قاچاق اقدام به تولید قیر و انواع ایزوگام غیراستاندارد با برندهای مختلف و جعلی کرده و آنها را به یکی از استان‌های همجوار ارسال می‌کند.طاهری بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از این واحد تولیدی غیرمجاز  100هزار لیتر نفت کوره، 120 هزار لیتر قیر، 10 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و  746 رول 10 متری ایزوگام غیراستاندارد کشف کردند.این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی در تحقیقات تکمیلی از افراد شاغل در این واحد توانستند یک دپوی غیرمجاز سوخت در شهرستان زابل را نیز شناسایی و بلافاصله با مراجعه به محل مذکور 35 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت کوره را کشف کنند.جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پلمب این واحد تولیدی غیرمجاز  ابراز داشت: کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را 14 میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

پلمب استخر شنا
کرمانشاه– باشگاه خبرنگاران جوان: کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: سه استخر شنا در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شد. بهمن خدادادیان، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما نظارت بر مراکز تهیه و توزیع
مواد‌غذایی به ویژه اماکن حساس نظیر نانوایی‌ها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، رستوران‌ها و نیز مراکز تفریحی و گردشگری نظیر پارک‌ها و طاقبستان و کنترل اماکن عمومی مثل سرویس‌های بهداشتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در دستور کار بازرسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.

نظر شما