شناسهٔ خبر: 34158487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزدهای احتمالی انتخابات وعده‌ بی‌پایه ندهند

تبریز- ایرنا - فرماندار سراب گفت: نامزدهای انتخابات از مطرح کردن موارد اختلاف انگیز از جمله بحث تقسیمات کشوری و وعده‌های بی پایه و اساس خودداری کنند.

صاحب‌خبر -


ایرج ثقفی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای نگهبان در سراب با اشاره به اینکه این شورا به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره با صلابت و اقتدار در حراست از قانون و کیان ملی و صیانت از جامعیت نظام و پاسداری از اسلامیت جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کرده است، گفت: بایستی با تلاش بیشتر شرایط را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: با تعامل و هم‌افزایی عوامل برگزار کننده انتخابات در هیئت نظارت و اجرایی، می توانیم انتخاباتی سالم و مورد قبول را برگزار کنیم.

ثقفی رعایت دقیق قانون و اقتدا به بیانات و سیره امام (ره) و مقام معظم هبری را ملاک عمل کارگزاران انتخابات دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام راحل (ره) در راس همه امور است به همین دلیل مردم حق دارند در شرایط کاملاً شفاف و برابر در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خود را به دست بگیرند و هیچ کسی حق دخالت در انتخابات و تعیین سمت و سو برای آن را ندارد.

وی در خصوص نحوه تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گفت: ما نباید پا را از قانون فراتر بگذاریم، بلکه مطابق قانون استعلام چهار منبع باید ملاک کار باشد و نباید شک و تردید و سلایق شخصی تاثیرگذار باشد.

ثقفی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش حضرت امام (ره) میزان رای ملت است و مطابق بیان مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس است.

وی با بیان اینکه اگر به کسی فرصت فعالیت و تبلیغات زود هنگام بدهیم و دیگری را از این کار محروم کنیم حق الناس را رعایت نکرده ایم، گفت: پس فرمایشات ایشان تنها برای شمارش آرا نیست بلکه باید در تمامی مراحل انتخابات و از هم اکنون ملاک عمل واقع شود.

ثقفی با دعوت همه اقشار مردم به رعایت و احترام به قانون و اجرای آن گفت: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار عنصر کلیدی در انتخابات هستند و همه ما باید تلاش کنیم مشوق مردم در شرکت همه جانبه باشیم.

فرماندار سراب با مهم خواندن نقش رسانه ها در موضوع انتخابات گفت: رسانه هایی که کاندیداهای احتمالی را تبلیغ می کنند باید شناسنامه دار باشند و این امر از بابت پاسخگویی و حفظ نظم و انظباط است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش همه عوامل برگزار کننده انتخابات باید در جهت قانونمداری و سالم بودن انتخابات باشد، گفت: کاندیداها از مطرح کردن مواد اختلافی از جمله بحث تقسیمات کشوری و ریز مسائل دستگاه های اجرایی از قبیل استخدام اجتناب کنند و تمام تلاش خود را برای بالا بردن میزان مشارکت و جایگاه مجلس و نقش آن در حمکرانی صرف کنند تا از ایجاد مسائل تفرقه افکن در منطقه جلوگیری شود.

ثقفی اعلام کرد: با برگزاری جلساتی با احزاب، نهادها و گروه های سیاسی و فعال در سطح شهرستان آموزش های لازم به آنها در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات داده می شود.

۳۰۷۱

برچسب‌ها:

نظر شما