شناسهٔ خبر: 34158467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

لاوروف: برجام هیچ جایگزینی ندارد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد توافق هسته‌ای با ایران هیچ جایگزینی ندارد و تلاش برای نابودی این توافق بسیار خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اینترفکس،  سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تاکنون میلیون‌ها دلار از طریق سازوکار مالی موسوم به اینستکس (INSTEX) منتقل شده است.

لاوروف روز چهارشنبه در ادامه افزود: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هیچ جایگزینی ندارد و تلاش برای نابودی این توافق بسیار خطرناک است.

اینستکس سازوکار مالی است که طرفهای اروپایی برجام پس از خروج پارسال آمریکا از این توافق وعده ایجاد آن را دادند تا بهره‌مندی اقتصادی ایران از برجام را تضمین کنند. بنابر گزارشها اینستکس صرفاً برای مبادله کالاهای بشردوستانه از قبیل غذا و دارو کاربرد دارد. ایران می‌گوید این اقدام اروپایی‌ها برای جبران خسارت حاصل از خروج آمریکا از برجام بسیار ناچیز است و باید تضمین صادرات نفت ایران را نیز شامل شود.

 وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود به شرایط کنونی استان ادلب سوریه اشاره کرد و گفت: مسکو نگران تلاش‌های آمریکا برای تنش آفرینی درباره ادلب است که یادآور سیاست‌های دولت باراک اوباماست. واشنگتن تلاش می‌کند جبهه النصره را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج و آن را به طرفی در راه حل بحران سوریه تبدیل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظر شما