شناسهٔ خبر: 34158406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان:

امسال ۹۰۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد در خوزستان ایجاد می شود

اهواز - مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: هدف گذاری امسال ما روی ۹ هزار فرصت شغلی است و این هدفگذاری در قالب دو کلان پروژه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موصلی ظهر امروز چهارشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد و اداره کل شیلات خوزستان، اظهار کرد: در قالب این تفاهم نامه با همکاری این دو سازمان زمینه ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان فراهم می‌شود.

وی افزود: مدت اجرای این تفاهم نامه پنج سال است و امیدواریم بتوانیم زمینه توانمندسازی خانواده‌ها را به شکل مطلوب‌تری فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک برای پیشبرد سیاست توانمندسازی اقتصادی کمیته امداد با محوریت اشتغال‌های خرد و کسب و کارهای کوچک منعقد می‌شود.

موصلی گفت: بر این باور هستیم که همکاری دستگاه‌های اجرایی به تحقق اهداف کلان نظام به ویژه حوزه اقتصاد و اشتغال کمک می‌کند و این همکاری از مصادیق توسعه اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند ما را به این هدف برساند.

وی یادآور شد: هدف گذاری امسال ما روی ۹ هزار فرصت شغلی است و این هدفگذاری در قالب دو کلان پروژه هدایت و راهبری شغلی که الگوی جدیدی از اشتغال است در سطح کشور و استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان انجام می‌شود که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و اعتبار قابل توجهی است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان یادآور شد: پارسال ۶ هزار و ۱۷۶ فرصت شغلی از طریق اجرای طرح‌های خوداشتغالی در سطح استان با اعتباری معادل ۱۱۵ میلیارد تومان ایجاد شد و خوشبختانه توانستیم ۱۰۰ درصد اعتبار سال گذشته را در این زمینه جذب کنیم.

موصلی افزود: علاوه بر این ۴۳۵ فرصت شغلی از طریق کاریابی با همکاری شرکت‌ها و صنایع استان ایجاد شد که در مجموع با اضافه کردن طرح‌های خوداشتغالی ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی سال گذشته در خوزستان داشتیم.

وی بیان کرد: یکی از محورهایی که با توجه به ظرفیت‌های استان روی آن تاکید خواهیم کرد بحث توسعه شیلات و آبزی پروری ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و دیگر اقشار نیازمند استان است که از امروز به صورت روشمند و منظم و در قالب یک تفاهم نامه مشترک صورت می‌گیرد.

نظر شما