شناسهٔ خبر: 34158325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب لایحه در شورای شهر،

انتشار اوراق مالی برای بازآفرینی بافت فرسوده شیراز

۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر شاهچراغ منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -
انتشار اوراق مالی برای بازآفرینی بافت فرسوده شیرازسخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، گفت: در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز برای انتشار (اوراق مشارکت) حضرت احمدبن موسی (ع) به تصویب رسید.
نواب قائدی افزود: با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی (اوراق مشارکت) با باز پرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط دولت و ۵۰ درصد اصل و سود توسط شهرداری داده شد.
وی گفت: نحوه هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده از فروش اوراق مالی اسلامی برای محدوده‌های مشخص شده باید مطابق با اولویت‌بندی‌های تعیین شده باشد،و  هرگونه تغییر در اولویت بندی و اجرای طرح‌های مشخص شده باید به تایید شورای اسلامی شهر شیراز برسد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این جلسه طرح دوفوریتی پرداخت خسارت جان‌باختگان حادثه سیل ۵ فروردین ماه ۹۸ شیراز نیز مطرح شد و به تصویب اعضا رسید.
قائدی افزود: با تصویب این طرح، شهرداری شیراز باید در مدت یک هفته نسبت به تهیه لایحه پرداخت خسارت جان باختگان حادثه سیل با قید این نکته که پرداخت این مبلغ به صورت داوطلبانه و تنها برای کاهش آلام وارده به آسیب دیدگان است و قرینه‌ای مبنی بر تقصیر شهرداری در این حادثه نخواهد بود، اقدام کند.
وی با بیان این که در جلسه امروز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با یک فوریت طرح حذف عنوان تحقق بودجه از مصوبات شورا در سال ۹۷ موافقت کردند افزود: مقرر شد این طرح برای بررسی کارشناسی به کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارجاع شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با موافقت اعضای شورا‌ی اسلامی شهر شیراز، طرح ساخت مجموعه فرهنگی فراغتی باغ کتاب به شهرداری ارجاع و مقرر شد در مدت دو ماه این لایحه به شورا ارائه شود.
قائدی افزود: در این جلسه کلیات لایحه پیشنهادی شهرداری شیراز در خصوص آیین نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده نیز به تصویب اعضا رسید و بررسی دقیق بند‌های مختلف آیین نامه به جلسه بعد واگذار شد.

نظر شما