شناسهٔ خبر: 34158317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خط‌ ۱۰ مترو از نمایشگاه بین‌المللی می‌گذرد

محمد سرابی: در نقشه‌های امروزی متروی تهران هیچ خطی به سمت نمایشگاه بین‌المللی نمی‌رود و هیچ ایستگاهی در نزدیکی آن ساخته نشده است اما امضای تفاهمنامه میان شرکت متروی تهران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی باعث شد که در طراحی خط‌۱۰ مترو، ایستگاهی هم به نمایشگاه اختصاص داده شود.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت متروی تهران در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد ایستگاه مترو در اراضی نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: براساس اسناد بالادستی، به جز ۷ خط فعلی مترو که ساخته‌شده یا در دست تکمیل است، ۴ خطر دیگر هم طراحی و در آینده اجرا خواهد شد تا شبکه متروی تهران به ۱۱ خط برسد. با این کار تمام مناطق ۲۲ گانه به یکدیگر متصل می‌شوند و هر نقطه از شهر حداکثر ۸۰۰ متر از خطوط شبکه حمل‌ونقل عمومی فاصله داشته باشد.

علی امام با اشاره به مذاکراتی که با شرکت نمایشگاه‌ها انجام شده‌است، افزود: در هیأت مدیره شرکت مترو تصمیم گرفته شد که ایستگاه نمایشگاه در اولویت قرار گیرد و خط‌۱۰ که ۴۱ کیلومتر طول دارد، از محدوده بزرگراه شهید باقری شروع شده و با عبور از صدر و نیایش به این ایستگاه برسد تا در انتها به وردآورد منتهی شود.

او افزود: حدود ۴‌ماه پیش هم در جلسه‌ای با میزبانی شورای شهر این موضوع مطرح شد. هدف شهرداری تهران این است که با همکای شرکت نمایشگاه‌ها و بقیه کسانی که می‌توانند در زمینه حمل‌ونقل عمومی سرمایه‌گذاری کنند، در زمان مناسبی بتوانیم بقیه شبکه مترو را تکمیل کنیم.

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز در این مراسم که با تأخیر یک ساعت و نیمی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه‌هایی مانند کتاب یا خودرو که در این منطقه گره ترافیکی ایجاد می‌کرد را به شهر آفتاب واگذار کردیم. اکنون نیز زمین لازم را در اختیار مترو قرار می‌دهیم تا در کنار سرمایه‌گذار خصوصی مشترک، هزینه‌های ایجاد ایستگاه تامین شود.

شهردار منطقه یک تهران که در این مراسم حضور داشت نیز درباره ترافیک منطقه ولنجک، گفت: تلاش می‌کنیم پایانه گردشگری در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی ایجاد کنیم تا کسانی‌ که به محدوده توچال مراجعه می‌کنند، در این منطقه خودروهای خود را پارک کنند و با وسایل دیگری به توچال انتقال داده شوند. با این کار ترافیک در ولنجک از عبوری به محلی تغییر خواهد کرد.

‌حمید موسوی‌ افزود: برای روانسازی ترافیک سطحی تقاطع چمران و خیابان رشیدالدین فضل‌الله از طرف نمایشگاه مساعدت شده تا استفاده از پلی که ماه‌ها آماده بهره‌برداری است، آغاز شود.

نظر شما