شناسهٔ خبر: 34158263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

اختصاص شش مدخل دانشنامه دفاع مقدس لرستان به شهدای جهاد سازندگی

سرهنگ حجت‌الله ناصرپور از اختصاص شش مدخل دانشنامه دفاع مقدس لرستان به شهدای جهاد سازندگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

اختصاص شش مدخل از مداخل دانشنامه دفاع مقدس لرستان به شهدای جهاد سازندگی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در دیدار با «عبدالرضا بازدار» مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: رزمندگان جهاد کشاورزی در هشت سال دفاع مقدس خط شکنی کردند و عمل جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر در هیچ جای دنیا نظیر ندارد.

وی افزود: پل‌هایی که قرارگاه پشتیبانی مهندسی جنگ در عملیات‌ها احداث کرد تاریخ ساز صحنه های نبرد بودند و کارایی فوق العاده پل «بعثت» در عملیات «والفجر 8» فراموش نشدنی است.

ناصرپور با بیان اینکه سلحشوری ملت ایران بدون پشتوانه سنگرسازان بی‌سنگر نمی‌توانست هیچ توفیقی داشته باشد، تصریح کرد: شجاعت و دلیرمردی را فقط در مشق با تفنگ نمی‌توان توصیف کرد و تفنگ ابزاری نمادین است، بلدوزر هم به جای خود تفنگ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: آنچه مهم است ابزار تحمیل اراده به دشمن است که تجهیزات مهندسی جهاد به خوبی مشق خود را به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه سخنان خود به در دست اجرا بودن دانشنامه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و  گفت: از مجموع مداخل دانشنامه دفاع مقدس لرستان شش مدخل به شهدای جهاد سازندگی و همچنین بررسی نقش دو گردان از جهاد سازندگی لرستان در دوران دفاع مقدس اختصاص دارد.

ناصر پور در خصوص تشکیل تیم پژوهشی برای بررسی نقش جهاد سازندگی لرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: با سرپرستی آقای عباسی رئیس اداره امور ایثارگران جهاد کشاورزی این تیم پژوهشی از بین کارکنان جهاد کشاوزی لرستان انتخاب می شوند و در نهایت حاصل تحقیقات خود را در اختیار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان قرار می‌دهند که در تدوین دانشنامه از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما