شناسهٔ خبر: 34158245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عاملان برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی در دام پلیس قزوین

خبرگزاری صداوسیما

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ کلاهبردار فضای مجازی در قزوین که با طراحی صفحات جعلی اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد مختلف کرده بودند خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، سردار مهدی حاجیان گفت: در پی شکایت تعدای از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های آن‌ها با استفاده از درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، موضوع به قید فوریت با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات استان قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی- تخصصی و اطلاعاتی لازم یکی از متهمان را که اقدام به سرقت از حساب چندین نفر کرده بود، شناسایی کردند.
حاجیان تصریح کرد: پس از انجام اقدامات مراقبتی و هماهنگی با مرجع قضائی متهم را که در یکی از مناطق شهرستان "تاکستان" مخفی شده بود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای و هوشمند او را کشف و توقیف کردند.
وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه تجهزات هوشمند ۴۱۰ فقره شماره کارت عابر بانک متعلق به غیر به همراه رمز دوم آن‌ها و سایر مشخصات، شناسایی و استخراج شد.
فرمانده انتظامی استان بیان داشت: در ادامه این عملیات سرانجام با تلاش ماموران یکی از همدستان متهم که از طریق برنامه نویسی و طراحی درگاه‌های جعلی پرداخت‌های بانکی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب افراد و کلاهبرداری از آن طریق با متهم همکاری می‌کرد نیز شناسایی و دستگیر شد و پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۰۰ مال باخته در این خصوص شناسایی شده و در مجموع از ۴۱۰ کارت حدودا نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته و تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
سردار حاجیان خاطرنشان کرد: هموطنانی که به این شیوه و شگرد از آنان کلاهبرداری شده است، می‌توانند برای پیگیری‌های لازم به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قزوین مراجعه کنند.
این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست: بدون آگاهی و اطلاعات لازم از نحوه پرداخت‌های اینترنتی خودداری و برای پرداخت آنلاین فقط از درگاه‌های مخصوص بانک‌ها استفاده و پس از اطمینان از استفاده وب سایت‌ها از پروتکل https نسبت به پرداخت‌های اینترنتی اقدام و برای باز کردن سایت‌ها همیشه آدرس سایت را خودشان تایپ کنند.

نظر شما