شناسهٔ خبر: 34158194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انتظار همکاری بیشتری در مورد بازگشایی محور پادگان داشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: انتظار همکاری بیشتری از نهاد نظامی در

صاحب‌خبر -


رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: انتظار همکاری بیشتری از نهاد نظامی در مورد بازگشایی محور پادگان داشتیم که متأسفانه این همکاری‌ها صورت نگرفته و توقف پروژه به ضرر شهروندان است.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، اسماعیل دویران در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پادگان، اظهار کرد: امیدوار بودیم شاهد پیشرفت پروژه پادگان باشیم و طبق آخرین صحبت‌های انجام شده منتظریم تا ستاد ارتش صورت‌جلسه مربوطه را امضا کند تا بازگشایی انجام شود .


وی با تأکید بر این‌که شورای شهر و شهرداری فرصت یک هفته‌ای به مسئولان پادگان برای برطرف کردن مشکلات و آغاز به کار پروژه بازگشایی محور پادگان می‌دهد، در غیر این‌صورت و عدم مشاهده اقدام از سوی این نهاد نظامی، به مردم دلیل توقف پروژه را اعلام می‌کنیم تا بدانند که کم‌کاری از شورا و شهرداری نیست .


دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان این‌که پادگان در سال‌های گذشته در قبال زمین فعلی که برای بازگشایی محور مدنظر قرار داده، زمینی به مساحت 830 هکتار از شهرداری گرفته است، افزود: ارتش موضوع انتقال را منتفی شده می‌داند، در حالی که ما معتقدیم این توافق بر جای خود باقی است و به ازای هر روز توقف در پروژه، پادگان خسارت‌های سنگینی را بر شهر وارد می‌کند .



عباس راشاد با تأکید بر این‌که پادگان باید تا شهریورماه پروژه را تحویل شهرداری دهد، خاطرنشان کرد: رویه فعلی غلط است؛ چرا که در صورت بازگشایی این محور زمین‌های پادگان نیز ارزشمند می‌شود، از همین رو از فرماندهی پادگان درخواست می‌کنیم که رویه موجود را اصلاح کرده و بیش از این پروژه را مسکوت نگذارند .


این عضو شورا با یادآوری این مطلب که باید از پادگان بابت کارشکنی در اجرای پروژه بازگشایی محور پادگان و متضرر شدن مردم از این موضوع شکایت کنیم، گفت: اگر شورای شهر و شهرداری اقدامی انجام ندهند، بنده خود شخصاً از پادگان به مراجع ذی‌صلاح شکایت می‌کنم؛ چرا که ساخت و سازی که در حال حاضر به صورت غیرقانونی در داخل پادگان در حال انجام است شاید دقیقاً در داخل محور مدنظر قرار داشته باشد .


در ادامه، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان در اظهارنظر خود در زمینه پروژه محور پادگان این‌گونه عنوان کرد که طبق آخرین صحبت‌های انجام شده، مسئولان پادگان بر این باورند که تصمیم نهایی بر همکاری و یا عدم همکاری در مورد انجام پروژه با ستاد مشترک است .



سجاد خدایی با طرح موضوع ساخت و ساز غیرمجاز و بدون مجوز و پروانه ساخت در داخل پادگان اشاره کرد و گفت: سئوال اینجا است که آیا مجوز این ساخت و ساز غیرمجاز نیز از مقامات بالا صادر شده است یا خیر، وقتی فردی یک طبقه بدون مجوز ساخت و ساز انجام می‌دهد در کم‌ترین زمان جلوگیری می‌کنید، در حالی که هیچ اقدامی برای جلوگیری از این ساخت و ساز غیرمجاز انجام نشده است و شهرداری باید از طریق مراجع قضایی در این خصوص اقدام کند .


مسعود مرادخانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز به گروکشی پادگان در پروژه بازگشایی محور مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری نیز باید از ابزارهای خود در قبال این گروکشی استفاده کند؛ چراکه نتیجه برخورد فعلی ارتش با شهرداری برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است، چرا شهرداری نباید در قبال آن برخورد لازم را داشته باشد.



انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما