شناسهٔ خبر: 34158129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جمع‌آوری 24 هزار بخاری غیراستاندارد تا آغاز سال تحصیلی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از جمع‌آوری 24 هزار بخاری غیراستاندارد تا قبل از آغاز سال تحصیلی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری دانش آموزی با حضور نماینده مردم گچساران، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسوولان مربوطه در گچساران برگزار شد.

 در این آیین مهراله رخشانی‌‌مهر اظهار کرد: 286 هزار کلاس درس در کشور از وسایل گرمایشی غیراستاندارد  برخوردار بوده که تا سال 92 تاکنون تعداد 150 هزار کلاس درس استاندارد شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 136 هزار کلاس درس در کشور از وسایل گرمایشی مناسبی برخوردار نیستند، گفت: تا قبل از شروع آغاز سال تحصیلی 24هزار بخاری غیراستاندارد از مدارس کشور جمع‌آوری خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در ادامه از افزایش تخصیص اعتبار برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال سهم  اعتبارات نوسازی مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: 41 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که  تا پایان نیمه نخست سالجاری 10 هزار کلاس درس نوسازی خواهد شد.

رخشانی‌مهربا بیان اینکه هفت هزار و ۹۹۵  پروژه شامل 41 هزار کلاس درس با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در کشور در حال اجراست، عنوان کرد:  تلاش می‌شود تا پایان سال جاری 12 هزار کلاس درس نیمه تمام تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افزایش 6 برابری اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال 96 مبلغی بیش از 520 میلیارد تومان بوده که امسال این اعتبارات به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 انتهای پیام/82031/ن

نظر شما